ویکی‌پدیا:گزیدن نگاره برگزیده/Abū l-Hasan Banīsadr IMG 2044 edit.jpg

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


ابوالحسن بنی‌صدر[ویرایش]

زمان رأی‌گیری به پایان رسیده‌است، لطفاً دیگر رأی ندهید. نظرخواهی در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۱۵ ساعت ۰۶:۴۳:۳۹ (یوتی‌سی) به پایان می‌رسد.

ابوالحسن بنی‌صدر اقتصاددان و سیاستمدار اهل ایران است که یک سال پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، به عنوان نخستین رئیس جمهور ایران انتخاب شد. وی که در ابتدا از حمایت روح‌الله خمینی (بنیان‌گذار جمهوری اسلامی) برخوردار بود، به سمت فرماندهی کل قوا و ریاست شورای انقلاب رسید. بنی‌صدر با تثبیت قدرت روحانیون حزب جمهوری اسلامی و نهادهای انقلابی زیر نظر آنان مخالف بود و دوران ریاست جمهوری او با تنشهای بسیار و رویدادهایی چون انقلاب فرهنگی و حمله عراق به ایران همراه شد. او که در استفاده از اختیارات خویش و حمایت رو به افول خمینی، برای مبارزه با رقبایش ناکام ماند، با مجاهدین خلق که سازمانی دارای تشکیلات و منتقد حکومت وقت بود متحد شد و در خرداد ۱۳۶۰، توسط مجلس شورای اسلامی از مقام خویش عزل گردید. متعاقب آن، بنی‌صدر از ایران خارج شد و در فرانسه به مخالفت خود با حکومت وقت ایران ادامه داد.
دلایل
برگزیده انگلیسی و دانشنامه‌ای
نوشتارهایی که نگاره در آنها استفاده شده است
ابوالحسن بنی‌صدر
رده نگاره برگزیده
ویکی‌پدیا:نگاره‌های برگزیده/سیاستمداران
پدیدآورنده(ها)
نظرات (حتما دلیل موافقت یا مخالفت ذکر شود)

@MRG90:

شرح مفصل عکس از مزایای یک نگاره است نه عیب. بالاخره متوجه نشدیم جناب 12987 نسبت به توضیح زیاد انتقاد دارند یا اشتیاق.__ مـاهـان (پیام‌ها) ‏۲ سپتامبر ۲۰۱۵، ساعت ۰۵:۲۷ (UTC)__[پاسخ]

برگزیده شد

پرونده:Abū l-Hasan Banīsadr IMG 2044 edit.jpg
__ مـاهـان (پیام‌ها) ‏۲ سپتامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۱:۲۳ (UTC)__
[پاسخ]