بحث کاربر:Rulebased: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۶ ماه پیش توسط Hosseinronaghi در مبحث مجوز نگاره
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از برنامهٔ همراه ویرایش با برنامهٔ اندروید
خط ۹۳: خط ۹۳:
:سعی می‌کنم رعایت کنم. تذکرت در مورد تصویر خاصیه؟
:سعی می‌کنم رعایت کنم. تذکرت در مورد تصویر خاصیه؟
:فکر می‌کنم درباره استفاده منصفانه از عکس افراد زنده‌ای که در زندان هستند باید در ویکی‌پدیای فارسی تساهل بیشتری وجود داشته باشه. [[کاربر:Rulebased|Rulebased]] ([[بحث کاربر:Rulebased#top|بحث]]) ‏۱۱ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۰۷ (UTC)
:فکر می‌کنم درباره استفاده منصفانه از عکس افراد زنده‌ای که در زندان هستند باید در ویکی‌پدیای فارسی تساهل بیشتری وجود داشته باشه. [[کاربر:Rulebased|Rulebased]] ([[بحث کاربر:Rulebased#top|بحث]]) ‏۱۱ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۰۷ (UTC)
::تصاویری که در مورد افراد زنده استفاده کردید همه به‌خاطر نقض حق تکثیر برچسب حذف سریع می‌خررند. لطفا با دقت بیشتری تصاویر را بارگذاری کنید. در خصوص افراد داخل زندان می‌توانید پیشنهاد خود را در قهوه‌خانه مطرح کنید. با سپاس [[کاربر:Hosseinronaghi|حسین رونقی]] ([[بحث کاربر:Hosseinronaghi|بحث]]) ‏۱۱ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۱۲ (UTC)

نسخهٔ ‏۱۱ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۱۲

خوش‌آمدید

Can't read Persian? Read this message in English or French

سلام «Rulebased»، به ویکی‌پدیا خوش‌آمدید! از مشارکت شما سپاسگزارم. امیدوارم که از اینجا خوشتان بیاید و تصمیم به ماندن بگیرید. پیوندهای زیر صفحه‌های مفیدی هستند که خواندن آن‌ها به کاربران جدید توصیه می‌شود:

پنج اصل بنیادی ویکی‌پدیا
آموزش سریع و خودآموز ویرایش در ویکی‌پدیا
راهنمای ویکی‌پدیا
شیوه‌نامه و ساختار مقاله
صفحه‌کلید فارسی (چگونه با حروف فارسی بنویسیم؟)
قهوه‌خانه (جایی برای گفتگو دربارهٔ مسائل فنی و سیاست‌های ویکی‌پدیا یا پرسیدن سؤال)
ویکی‌پدیا چه چیزی نیست و آشنایی با دانشنامه
راهنمای حق تکثیر
مقاله‌های برگزیده (مقاله‌های برگزیده ویکی‌پدیای فارسی)
اگر نیاز به کمک برای آشنایی با دانشنامه ویکی‌پدیا دارید نام خود را در فهرست شاگردان با ~~~~ ثبت نمایید.

توجه کنید: اگر برای نوشتن مقاله عجله دارید، لطفاً پیش از نوشتن آموزش‌های زیر را مشاهده کنید تا بیشتر با چم‌وخم کار آشنا شوید و در پایان ویکی‌پدیا:ایجاد مقاله را مطالعه کنید.


 برای آشنایی با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی با یک مقالهٔ استاندارد کلیک کنید!  برای آشنایی با محیط ویرایش ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی بیشتر با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!
مکان دکمهٔ امضا

امیدوارم از ویکی‌پدیانویس بودن لذت ببرید! لطفاً برای آزمایش از ویکی‌پدیا:صفحه تمرین استفاده کنید و در صورتی که سؤال فنی پیرامون ویکی‌نویسی داشتید، به درخواست راهنمایی بروید، یا اینکه از من در صفحهٔ بحثم بپرسید.

فراموش نکنید که در صفحه‌های بحث و در انتهای هر پیام که می‌نویسید نام خود را با چهار علامت مدک امضا کنید (~~~~)، تا نام شما به همراه تاریخ به عنوان امضا درج شود. لطفاً به هیچ وجه در مقاله‌ها امضا نکنید.

باز هم خوش‌آمد می‌گویم. شاد باشید!

-- دیهیم ‏۱۹ نوامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۰۶ (UTC)پاسخ

اشراق نجف‌آبادی به فضای نام پیش‌نویس منتقل شد

مقاله‌ای که اخیراً ایجاد کرده‌اید، اشراق نجف‌آبادی، به‌شکلی که اکنون نوشته‌شده، برای منتشر شدن مناسب نیست. این مقاله نیازمند ارجاع به منابع معتبر و مستقل است. (؟) اطلاعاتی که قابل ارجاع‌دادن نیستند، باید حذف شوند (تأییدپذیری در ویکی‌پدیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است). من پیش‌نویس شما را به فضای پیش‌نویس منتقل کردم (با پیشوند "پیش‌نویس:" قبل از عنوان مقاله) تا بتوانید بدون مواجهه با مشکل، آن را تکمیل کنید. هرگاه احساس کردید که مقاله رهنمود اصلی سرشناسی ویکی‌پدیا را احراز می‌کند، و در نتیجه برای انتقال به فضای نام اصلی آماده است، لطفاً روی دکمهٔ "ثبت پیش‌نویس برای بازبینی!"در بالای صفحه کلیک کنید. Persia ‏۲۴ نوامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۵۷ (UTC)پاسخ

مشکل سرشناسی

سلام وقت بخیر، من با مشکل سرشناسی مقاله مواجه شدم و کلی ویرایش انجام دادم اما هنوز پیامش پاک نشده، میخواستم بدونم چیکار باید کرد. انگار یه نفر باید اون پیام رو حذف کنه، خواستم بدونم میشه لطفا شما اینکار رو انجام بدید. مقاله با عنوان محمدرضا رئیسی منتشر شده. ممنون میشم. Mobina1385 (بحث) ‏۱۰ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۱۶ (UTC)پاسخ

درود؛ از ۲۰ اکتبر برابر با ۲۸ مهر فرایند رأی‌گیری برای انتخابات چهاردهمین دورهٔ هیئت نظارت شروع شده‌است؛ این انتخابات به مدت دو هفته ادامه پیدا می‌کند. حساب شما واجد شرایط رأی‌دهی در این انتخابات است.

هیئت نظارت گروهی متشکل از کاربران مجرب ویکی‌پدیای فارسی است که وظیفهٔ حل اختلاف در بالاترین سطح جامعه را بر عهده دارد. رأی دادن در انتخابات الزامی نیست، اما از شرکتتان استقبال می‌شود.

برای آشنایی با نامزدان به ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت/دور چهاردهم/نامزدها مراجعه کنید. هر نامزد صفحهٔ جداگانه‌ای دارد که در آن به معرفی خود پرداخته و به سؤالات عمومی و سؤالات کاربران پاسخ داده است.

انتخابات با برگه‌های رأی مخفی با استفاده از افزونهٔ رأی‌گیری امن و به روش شولتسه برگزار می‌شود؛ برای آشنایی با این روش راهنما:رأی‌دهی به روش شولتسه را مطالعه کنید.

لطفاً پیش از رأی دادن ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت#رأی‌گیری را بخوانید. اگر حساب‌تان در ویکی‌پدیای فارسی قطع دسترسی شده باشد، در مدت قطع دسترسی مجاز به رأی دادن نیستید. اگر چند حساب کاربری دارید، توجه کنید که رأی‌دادن در انتخابات برای هر فرد تنها با یک حساب کاربری مجاز است و شرکت در رأی‌گیری با بیش از یک حساب کاربری، تخلف است؛ حساب تمامی رأی‌دهندگان از این نظر بررسی می‌شود. همچنین استفاده از پروکسی باز (مثل فیلتر شکن، وی‌پی‌ان و نظایر آن) در زمان رأی‌دهی ممنوع است و آرایی که با پروکسی باز ثبت شده باشند خط خواهند خورد.

برای رأی دادن به ویژه:نظرسنجی_امن/vote/393 مراجعه کنید.

با احترام

نامزدی حذف سریع برای مجازات‌های عجیب در جمهوری‌اسلامی

اگر این نخستین نوشتاری است که ایجاد کرده‌اید، ممکن است مطالعهٔ راهنمای نگارش نخستین نوشتارتان برای شما مفید باشد.

در صورت تمایل می‌توانید از برنامهٔ جادویی نوشتار به‌عنوان کمکی برای ایجاد نوشتار استفاده کنید.

برچسبی برای درخواست حذف سریع صفحهٔ مجازات‌های عجیب در جمهوری‌اسلامی از ویکی‌پدیا بر روی آن صفحه قرار گرفته است. این عمل مطابق با بند م۷ از معیارهای حذف سریع انجام شده است، زیرا این مقاله به‌نظر پیرامون یک شخص، گروهی از افراد، یک حیوان منحصربه‌فرد، یک سازمان (نظیر گروه موسیقی، باشگاه، شرکت و غیره)، محتوای وب یا یک رویداد سازمان‌یافته است که به‌شکلی باورپذیر چگونگی و دلیل اهمیت یا قابل توجه بودن آن را نشان نمی‌دهد: یعنی نشان نمی‌دهد که چرا مقالهٔ دربارهٔ آن موضوع باید در این دانشنامه گنجانده شود. مطابق با معیارهای حذف سریع، چنین مقاله‌هایی ممکن است در هر زمانی حذف شوند. لطفاً خود را با آنچه عموماً سرشناس محسوب می‌شود بیشتر آشنا کنید.

اگر فکر می‌کنید که این صفحه نباید به این دلیل حذف شود، می‌توانید با بازدید از صفحه و کلیک بر روی دکمهٔ «مخالفت با این حذف سریع»، با این نامزدی مخالفت کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید این صفحه نباید حذف شود. با این حال، آگاه باشید که هرگاه یک صفحه برای حذف سریع برچسب بخورد، ممکن است بی‌درنگ حذف شود. لطفاً برچسب حذف سریع را خودتان از صفحه برندارید، اما در افزودن اطلاعات بیشتر در راستای سیاست‌ها و رهنمودهای ویکی‌پدیا درنگ نکنید. اگر صفحه حذف شده است، و تمایل دارید که محتوا برای ارجاع‌دهی بیشتر یا بهبود در آینده احیا شود، لطفاً با مدیری که صفحه را حذف کرده تماس بگیرید. آرامش (بحثمشارکت‌ها) ‏۲۹ اکتبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۰۱ (UTC)پاسخ

خنثی‌سازی خرابکاری‌ها

درود؛ با استفاده از نمای رایانه، می‌توانید تمام خرابکاری‌ها را یکجا از تاریخچه ویرایش‌ها خنثی کنید. فقط کافیست آخرین نسخه صحیح را بازیابی کنید. MHGM357 (بحث) ‏۱ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۳۵ (UTC)پاسخ

سلام. خیلی ممنونم از راهنمایی. الان فعالش می‌کنم. Rulebased (بحث) ‏۱ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۴۲ (UTC)پاسخ
نیاز به فعال کردن چیزی نیست اما اگر خواستید از اصلاحات ویرایشی خودکار استفاده کنید توینکل را فعال کنید تا از ابرابزار استفاده کنید. MHGM357 (بحث) ‏۱ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۴۹ (UTC)پاسخ

مجوز نگاره

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیا فارسی ویرایش می‌کنید. لطفاً به این نکته توجه کنید که بارگذاری نگاره در ویکی‌پدیا بر پایهٔ ضوابط و قوانین خاصی‌ست و هر نگاره‌ای مناسب بارگذاری نیست. پیش از بارگذاری لازم است با ویکی‌پدیا:سیاست استفاده از تصاویر در ویکی‌پدیا آشنا باشید و ویکی‌پدیا:محتوای غیر آزاد را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که تصویرهایی که در وبگاه‌های دیگر وجود دارند، اکثراً مشمول قانون حق تکثیر می‌شوند و شما بدون اجازهٔ مؤسسه یا شخص مالک حقوقی آن وبگاه، مجاز به بارگذاری آن تصویرها در ویکی‌پدیا نیستید.

از سویی هر عکس گرفته شده توسط شما هم آزاد نیست! اگر از یک اثر هنری معاصر، عکس بگیرید با وجودی که شما عکس گرفتید باز هم نگارهٔ آزاد نیست چون حقوق تکثیر آن تصویر، به خالق اثر باز می‌گردد نه شما که عکاس بودید. به عنوان مثال تصویر گرفته شده از مجسمهٔ ابن سینا که توسط آقای فلانی ساخته شده و شما از آن عکس گرفته‌اید، باید در مقالهٔ آقای فلانی، از تصویر استفاده کنید و در آنجا به نقد اثر بپردازید و شرایط استفادهٔ منصفانه را رعایت کنید. شما اجازه ندارید از تصویر برای مقالهٔ ابن سینا استفاده کنید. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید. ارادتمند حسین رونقی (بحث) ‏۱۱ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۵۹ (UTC)پاسخ

@Hosseinronaghi سلام حسین عزیز
سعی می‌کنم رعایت کنم. تذکرت در مورد تصویر خاصیه؟
فکر می‌کنم درباره استفاده منصفانه از عکس افراد زنده‌ای که در زندان هستند باید در ویکی‌پدیای فارسی تساهل بیشتری وجود داشته باشه. Rulebased (بحث) ‏۱۱ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۰۷ (UTC)پاسخ
تصاویری که در مورد افراد زنده استفاده کردید همه به‌خاطر نقض حق تکثیر برچسب حذف سریع می‌خررند. لطفا با دقت بیشتری تصاویر را بارگذاری کنید. در خصوص افراد داخل زندان می‌توانید پیشنهاد خود را در قهوه‌خانه مطرح کنید. با سپاس حسین رونقی (بحث) ‏۱۱ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۷:۱۲ (UTC)پاسخ