پرش به محتوا

درگاه:شهرها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

درگاه شهرها

شهر اربیل در کردستان ساختار شعاعی دارد که در مرکزشان دژی کهن جای گرفته‌است.

شهر (دربارهٔ این پرونده تلفظ ) مکانی با تراکم بالای جمعیت و مرکزیت سیاسی، اداری و تاریخی است که در آن، فعالیت اصلی مردم، غیر کشاورزی است و دارای مختصات شهری بوده که از طریق دولتی محلی، اداره می‌شود. (Full article...)

شهر برگزیده - نمایش شهری دیگر

مرکز شهر مادرید

مادرید یا مَجریط (تلفظ عامیانه در مادرید: ماد'ریث یا ماد'ری) پایتخت و بزرگ‌ترین شهر اسپانیا است. مادرید همچنین پایتخت یک بخش خودمختار و مرکز استان مادرید نیز هست. این شهر زادگاه هنرمندان معروفی نظیر انریکه ایگلسیاس، خوان گریس و الکس گونزالس بوده‌است.

مادرید در وسط کشور و در فلات اسپانیا واقع شده‌است. این شهر پس از لندن و برلین سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است و منطقه کلان‌شهری آن پس از لندن و پاریس سومین منطقه کلان‌شهری بزرگ این اتحادیه است. جمعیت مادرید حدود ۳٫۳ میلیون نفر است و منطقه کلان‌شهری مادرید (مادرید و حومه) ۶٫۵ میلیون نفر جمعیت دارد. مساحت شهر مادرید ۶۰۴٫۳ کیلومتر مربع است. (Full article...)
List of selected cities

آیا می‌دانستید - نمایش کشورهای دیگر

خطای لوآ در پودمان:Selected_recent_additions در خط 64: bad argument #1 to 'gmatch' (string expected, got nil).

درگاه‌های وابسته


ویکی‌پروژه‌های وابسته

Recognized content - یکی دیگر

Entries here consist of Good and Featured articles, which meet a core set of high editorial standards.

San Francisco from the Marin Headlands

سان فرانسیسکو (به اسپانیایی: San Francisco‎، تلفظ انگلیسی: سَن فِرَنسیسکو) با جمعیت ۸۸۴٬۳۶۳ نفر، چهارمین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا و پس از نیویورک متراکم‌ترین شهر آمریکا از نظر جمعیت است. سان فرانسیسکو با بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت، پنجمین شهر بزرگ ایالات متحده است و در این کشور تنها نیویورک، لس آنجلس، شیکاگو و واشینگتن دی‌سی-بالتیمور از آن بزرگترند.

سان فرانسیسکو در نوک شمالی شبه‌جزیرهٔ سان فرانسیسکو قرار دارد که اقیانوس آرام را از خلیج سان فرانسیسکو جدا می‌کند. چندین جزیرهٔ درون خلیج و جزایر فارالون نیز که در ۲۷ مایلی ساحل در اقیانوس آرام قرار دارند، بخشی از محدودهٔ شهری سان فرانسیسکو به‌شمار می‌آیند. سان فرانسیسکو روی یکی از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین گسل‌های جهان یعنی گسل سان آندریاس قرار دارد و زلزله سال ۱۹۰۶ میلادی نتیجه فعالیت سهمگین این گسل مهم بوده‌است (Full article...)
List of Recognized articles

Selected article - یکی دیگر

نگاره - load new batch

خطای لوآ: No content found on page "History of the city".

موضوعات

List articles

زیررده‌ها

پازل رده
پازل رده
برای دیدن زیررده‌ها، روی [►] کلیک کنید

در دیگر پروژه‌ها

ویکی‌پدیا را با استفاده از درگاه‌ها کشف کنید


حافظهٔ نهان سرور را پاکسازی کنید