کلیسای مسیحی آدونتیست

مختصات: ۳۸°۰۴′۱۰″شمالی ۴۶°۱۷′۰۳″شرقی / ۳۸٫۰۶۹۴۶۷°شمالی ۴۶٫۲۸۴۲۳۳°شرقی / 38.069467; 46.284233
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کلیسای مسیحی آدونتیست
نمای بیرونی کلیسای مسیحی آدونتیست
Map
دین
وابستگیادونتیسم
استاناستان آذربایجان شرقی
مکان
مکانخیابان شریعتی جنوبی، تبریز
شهرداریشهرستان تبریز
کلیسای مسیحی آدونتیست در ایران واقع شده
کلیسای مسیحی آدونتیست
موقعیت در ایران
مختصات۳۸°۰۴′۱۰″شمالی ۴۶°۱۷′۰۳″شرقی / ۳۸٫۰۶۹۴۶۷°شمالی ۴۶٫۲۸۴۲۳۳°شرقی / 38.069467; 46.284233
معماری
سبککلیسا
آغاز ساختدوره پهلوی

کلیسای مسیحی آدْوِنْتیست، (به انگلیسی: S.D.A. CHURCH) کلیسای فرقهٔ آدْوِنْتیست در تبریز است که به صورت نیمه‌تعطیل درآمده‌است.[۱] آدْوِنْتیست‌های تبریز شاخه‌ای پروتستان از مسیحیان ارمنی ایران هستند که تابع کلیسای آدونتیست‌های روز-هفتم(en) بوده[۲]، ولی شمار آنان اندک می‌باشد.[۳] این کلیسا در خیابان شهناز تبریز واقع شده‌است.

نگارخانه[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «کلیساهای تاریخی تبریز». دانشنامهٔ رشد. بایگانی‌شده از اصلی در ۶ اكتبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۱۲ فروردین ۱۳۹۰. این کلیسا (کلیسای آدونتیست) به تالار کوچکی شبیه‌است و در حال حاضر به صورت نیمه‌تعطیل درآمده‌است، زیرا آدونتیست‌ها یا انتظاریون تبریز چند خانواده بیشتر نبودند که اغلب به تهران مهاجرت کرده‌اند. تاریخ وارد شده در |تاریخ بایگانی= را بررسی کنید (کمک)
  2. محسن گلپایگانی. «ادونتیست‌ها (adventists)». پژوهشکدهٔ باقرالعلوم (ع). دریافت‌شده در ۱۳ فروردین ۱۳۹۰. درایران نیز، «کلیسای ادونتیست تبریز» و «کلیسای ادونتیست‌های روز-هفتم تهران» مشغول به تبلیغ و انجام اعمال عبادی مخصوص به خود هستند.
  3. «عید کریسمس از نگاه ارامنهٔ آذربایجان در تبریز» (گزارش). ایرنا. نه دی ۱۳۸۶. دریافت‌شده در ۱۳ فروردین ۱۳۹۰. شاخهٔ دیگری از مسیحیان ارمنی ایران در تبریز ساکن هستند که تابع کلیسای ادونتیست در این شهر هستند ولی شمار آنان اندک می‌باشد. این گروه از مسیحیان نیز خود را پیرو یکی دیگر از حواریون دوازده‌گانهٔ حضرت مسیح می‌دانند که به شبه جزیرهٔ آناتولی سفر کرد و پس از مرگ در آن دیار مدفون شده‌است. از پارامتر ناشناخته |ماه= صرف‌نظر شد (کمک); تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)[پیوند مرده]