مهسا مهجور

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مهسا مهجور
زادهٔ۱۸ اسفند ۱۳۵۳ ‏(۴۹ سال)
تهران
ملیتایرانی
تحصیلاتكارشناسي ارشد رشته جامعه شناسي از دانشگاه علامه طباطبايي و همچنين ديپلم بازيگر از مدرسه هنر و ادبيات صداوسيما
پیشهبازیگر
سال‌های فعالیت۱۳۷۵ تاکنون
همسر(ها)نامعلوم
والدینمسعود مهجور
جایزه(ها)جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی "آثار کلاسیک روس (لوبنیا)" برای بازی در نمایش دو نفره "جنایت و مکافات " در سال ۱۳۸۵ در مسکو

مهسا مهجور، متولد ۱۸ اسفند ۱۳۵۳ از هنرپیشگان تئاتر ایران می‌باشد. وی فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم رخساره آغاز نمود. مهسا مهجور دارای مدرک كارشناسی ارشد رشته جامعه‌ شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و فارغ‌ التحصیل دیپلم بازیگری از مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما می باشد. او از شاگردان گلاب آدینه و عضو گروه مروارید است. او بیشتر با اجرای، مسابقه تلوزیونی راز سیب شناخته شده است.

وی در سال ۱۳۸۵ موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی «آثار کلاسیک روس (لوبنیا)» برای بازی در نمایش دو نفره «جنایت و مکافات» به کارگردانی چیستا یثربی شد.

بازی او در نمایش «یک شب دیگر هم بمان سیلویا» در نقش سیلویا پلات بانوی شاعر فقید آمریکایی، عنوان بهترین بازیگر سال تئاتر را در جشن بازیگر برای او به همراه داشت. به گفتهٔ بسیاری از منتقدین، او در این نمایش یکی از بهترین و ماندگارترین بازی‌های تئاتری در طول تاریخ تئاتر ایران را ارائه داده‌است[نیازمند منبع]. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی چیستا یثربی بوده‌‌است.

.

در کارنامهٔ بازیگری او سه فیلم سینمایی به چشم می‌خورد:

«رخساره» به کارگردانی: امیر قویدل

«دوشیزه» به کارگردانی: محمد درمنش

«آرامش در میان مردگان» به کارگردانی:مهرداد فرید.

او در حال حاضر به تدریس در دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر مشغول است.


مهسا مهجور با فردی به اسم ایرج ازدواج کرده که ثمره این زندگى دختری بنام لنیا متولد تیر 1395 میباشد.

زندگی‌نامه[ویرایش]

او از شاگردهای گلاب آدینه و عضو گروه «مروارید» است.

مدرک تحصیلی او لیسانس جامعه‌شناسی از «دانشگاه علامه طباطبائی» است. همچنین فارغ‌التحصیل رشته بازیگری تئاتر از مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

در ایران او را بیشتر با اجرای جذاب مسابقه دیدنی «راز سیب» به یاد می‌آورند. او اجرای شاد و پرتحرک خود را در این مسابقه مدیون سال‌ها فعالیت در رشته دفاع شخصی و تکواندو است.

عمده فعالیت او در زمینه تئاتر است و در این زمینه جایزه‌های زیادی از جشنواره‌های مختلف کسب کرده‌است. در سال ۱۳۸۵ در مسکو و از میان شرکت کنندگان زیادی از کشورهای مختلف موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی "آثار کلاسیک روس (لوبنیا)" برای بازی در نمایش دو نفره "جنایت و مکافات " به کارگردانی چیستا یثربی شد.

بازی کم‌نظیر او در نمایش «یک شب دیگر هم بمان سیلویا» در نقش سیلویا پلات بانوی شاعر فقید آمریکایی، عنوان بهترین بازیگر سال تئاتر را در جشن بازیگر برای او به همراه داشت. به گفتهٔ بسیاری از منتقدین او در این نمایش یکی از بهترین و ماندگارترین بازی‌های تئاتری در طول تاریخ تئاتر ایران را ارائه داده‌است. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی چیستا یثربی بوده‌ است.

او بازی در تئاتر و بعد تلویزیون را به بازی در سینما ترجیح می‌دهد.

با این همه در کارنامهٔ بازیگری او سه فیلم سینمایی به چشم می‌خورد: «رخساره» امیر قویدل «دوشیزه» محمد درمنش و «آرامش در میان مردگان» مهرداد فرید.

او در حال حاضر به تدریس در دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر اشتغال دارد.

وی به زبان‌های انگلیسی و نواختن ساز دف تسلط دارد. وی عضو هیچگونه سایتی نیست. بلکه صرفاً یک تشابه اسمی است.

فعالیت‌ها[ویرایش]

سینمایی[ویرایش]

مجموعه تلویزیونی[ویرایش]

تئاترها[ویرایش]

  • «چشم بد دور» امیر امجد
  • «آوای باد» حسین کشفی
  • «زنی برای همیشه» چیستا یثربی
  • «خانه برناردا آلبا» روبرتو چولی
  • «اتوبوسی به نام هوس» افسانه ماهیان
  • «هتل عروس» سیما تیرانداز
  • «یک قاب برای همیشه» کامبیز کاشفی
  • «چرخه آتش» سیاووش طهمورث
  • «حکایت مطربان این دیار» رحمان سیفی آزاد
  • «عروسی خون» علی رفیعی
  • «سلطان مار» گلاب آدینه
  • «دخترک شب طولانی» سیما تیرانداز

مجری[ویرایش]

منابع[ویرایش]