محمدقاسمی (لارستان)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از محمد قاسمی (بیرم))
محمد قاسمی (لارستان)
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانفارس
شهرستانلارستان
بخشبخش بیرم
دهستانبالاده
مردم
جمعیت950 نفر

محمد قاسمی روستایی از توابع بخش بیرم شهرستان لارستان در استان فارس ایران است.این روستا دارای کشاورزی غنی و خاک حاصلخیز است.مردم این روستا اصالتا اهل شهرستان دشتی استان بوشهر بوده اند که حدود ۲۰۰ سال پیش بدلیل وجود استعمار و ظلم و ناسازی ها و منازعات قومی و قبیله ای از آنجا مهاجرت کرده و به این منطقه آمده اند و در اینجا قلعه ساخته اند قلعه ای بنام قلعه محمد قاسم که نام این روستا هم برگرفته از نام این قلعه است و مهمترین میراث تاریخی این روستا به شمار می آید. این قلعه هم اکنون در قسمت شمال شرقی روستا قرار دارد و بخشی از روستا است. در این قلعه اشیائ قدیمی اصلحه های قدیمی ، کتب قدیمی و عکس های قدیمی به چشم میخورد بازدید از این قلعه برای عموم آزاد است.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان بالاده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۴۳ نفر (۹۳خانوار) بوده‌است. این روستا نگین سبز منطقه بیرم میباشد و دارای کشاورزی غنی است. مردم این روستا در واقع مهاجرانی از شهرستان دشتی استان بوشهر میباشند و اصالتا بوشهری اند که حدود ۲۰۰ سال پیش به این منطقه آمدند و در اینجا قلعه ای ساختند بنام قلعه محمد قاسم که نام کنونی این روستا هم برگرفته از نام همین قلعه است. این قلعه اکنون در قسمت شمال شرقی روستا قرار دارد و جزئی از روستا است و بازدید از قلعه برای عموم آزاد است.


منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.