سنتوری (آلبوم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سنتوری
آلبوم استودیویی از
محسن چاوشی
انتشار۱۳۸۶ بازپخش ۱۷ مهر ۱۳۹۰
ضبط۱۳۸۵
استودیو آفاق و استودیو رهنما
ژانرپاپ، ترنس
مدت۱۹:۱۰
ناشرNima Records بازپخش ایران گام[۱]
گاه‌نگاری محسن چاوشی
متاسفم سنتوری یه شاخه نیلوفر

سنتوری نام آلبوم استودیویی محسن چاوشی است[۲] که با ترانه‌های امیر ارجینی، حسین صفا و ترانه مکرم با آهنگسازی محسن چاوشی و تنظیم‌های او و همراهی اردوان کامکار ساخته شده.

آلبوم موسیقی سنتوری اتفاقی مهم در فعالیت‌های موسیقی محسن چاوشی در عرصهٔ خوانندگی به حساب می‌آید. «سنتوری» نام فیلم سینمایی به کارگردانی «داریوش مهرجویی» است. «بهرام رادان» و «گلشیفته فراهانی» بازیگران اصلی این فیلم هستند.

محسن چاوشی در ادامهٔ فعالیت‌های خود سبک‌ها و مضامین مختلفی را تجربه کرد با این حال آلبوم سنتوری ازجمله آثاری است که با گذشت زمان مورد توجه و علاقهٔ مخاطبان بوده‌است.

فهرست آهنگ‌ها[ویرایش]

نام ترانه ترانه سرا آهنگساز / نوازنده سنتور تنظیم کننده
سنگ صبور امیر ارجینی محسن چاوشی /اردوان کامکار محسن چاوشی
تنها بودن (زخم زبون) حسین صفا محسن چاوشی / اردوان کامکار محسن چاوشی / اردوان کامکار
خیانت ترانه مکرم محسن چاوشی / اردوان کامکار محسن چاوشی
من با تو خوشم امیر ارجینی محسن چاوشی / اردوان کامکار محسن چاوشی

حواشی[ویرایش]

  • اردوان کامکار نوازنده سنتور و آهنگساز در مورد انتشار موسیقی فیلم سنتوری چنین گفت: «این کار ضربه بزرگی به من زد. چون من در فیلم «سنتوری» دستمزد درخور شخصیتم نگرفتم و صاحب امتیاز اثر نیز خودم هستم و قصد داشتم که بعد از اخذ مجوز فیلم، آن را به صورت آلبوم منتشر کنم.»[۳]
  • داریوش مهرجویی درمورد علت عدم همکاری با محسن چاوشی در «سنتوری ۲» چنین گفت: «خیلی از چاوشی رنجیدم چون او را من آوردم و برایش مجوز گرفتم. ما تولید سنتوری را ۵ ماه عقب انداختیم تا برایش مجوز بگیریم اما به جای قدردانی گفت: برای قسمت دوم ۵۰۰ میلیون بدهید! حالا یک خواننده جدید رو می‌کنم که روی چاوشی کم شود؛ یک موزیسین توانا.»[۴]

منابع[ویرایش]

  1. «سنتوری». موسیقی‌ما. ۱۷ مهر ۱۳۹۰. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۲۵ مهرماه ۱۳۹۰. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  2. «توسط شرکت ایران‌گام؛ سنتوری سرانجام منتشر شد». موسیقی‌ما. ۱۷ مهر ۱۳۹۰. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۲۵ مهرماه ۱۳۹۰. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  3. «ناگفته‌های اردوان کامکار از «سنتوری»». موسیقی ایرانیان. ۲۷ شهریور ۱۳۸۹. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۲ فوریه ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۱ فوریه ۲۰۱۹.
  4. «مهرجویی: روی محسن چاوشی را کم می‌کنم!». خبرگزاری ایسنا. / ۱۰ مهر ۱۳۹۵. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)