خسرو دانشجو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
خسرو دانشجو
زادهٔ۱۳۴۳
دامغان
محل زندگیتهران
ملیتایرانی
پیشهاستاد دانشگاه تربیت مدرس
خویشاوندانکامران دانشجو (برادر)
فرهاد دانشجو (برادر)

خسرو دانشجو (زاده ۱۳۴۳ در دامغان)، عضو سابق شورای شهر تهران و رئیس سابق واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد است. وی در ۹ مرداد ۱۴۰۲ از سوی مهرداد بذرپاش به‌عنوان معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی انتخاب شدو به این ترتیب مسئولیت دبیری شورای عالی شهرسازی و معماری کشور نیز به وی سپرده شد.

دانشجو در دوره دوم شوراهای شهر و روستا توانست به شورای شهر راه یابد و تلاش زیادی برای انتصاب احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران انجام داد، وی علاوه بر عضویت در شورا، معاونت نظارت و بازرسی شورای دوم را نیز بعهده گرفت. او در دور سوم هم در انتخابات حضور یافت و جلوسش بر کرسی شورای شهر تهران را به مدت هفت سال دیگر تمدید کرد و این بار علاوه بر معاونت نظارت و بازرسی وظیفه سخنگویی را هم بر عهده داشت. وی در دوره ای سه ساله (۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹) رییس هیئت مدیره باشگاه استقلال بوده است.

خسرو دانشجو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران بود. او در پی انتصاب برادرش به ریاست دانشگاه آزاد، به این سمت دست یافت و در ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ و به دنبال برکناری برادرش فرهاد دانشجو، از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی از این سمت استعفا کرد.[۱] وی تاکنون رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران سما و واحد تهران غرب، عضو هیئت علمی رسمی دانشگاه تربیت مدرس ، مدرس دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، عضو سازمان نظام مهندسی و کارشناس رسمی دادگستری بوده‌است.

منابع[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. «خسرو دانشجو استعفا داد». انتخاب.
مناصب شهری
پیشین:
مهدی چمران
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران
۱۳۹۲–۱۳۸۶
پسین:
رضا تقی‌پور
جایگاه‌های ورزشی
پیشین:
امیدوار رضایی
رئیس هیئت مدیره باشگاه فوتبال استقلال تهران
۱۳۹۰–۱۳۸۶
پسین:
سید احمد رسولی‌نژاد