جان گرانت (موسیقی‌دان)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از جان گرانت (نوازنده))
جان گرانت
اطلاعات پس‌زمینه
زاده۲۵ ژوئیهٔ ۱۹۶۸ ‏(۵۵ سال)
خاستگاهپارکر، کلرادو
ژانربومی، آلترنتیو راک، ایندی راک
ساز(ها)آواز ،پیانو ، سینث سایزر
ناشر(ان)Bella Union Partisan USA, Sena Iceland
همکاری‌های مرتبطThe Czars، Midlake

جان گرانت (انگلیسی: John Grant؛ زادهٔ ۱۹۶۸) یک موسیقی‌دان اهل ایالات متحده آمریکا است.

زندگی شخصی[ویرایش]

او آشکارا همجنسگرا است و با یک طراح گرافیکی ایسلندی رابطه داشته است، اما تصمیم گرفته است که هویت دوست پسر خود را فاش نکند .علاوه بر موسیقی ، گرانت علاقه زیادی به زبانها دارد و می تواند به زبانهای آلمانی ، اسپانیایی و روسی و فرانسه و سوئدی صحبت کند.[۱][۲]

گرانت در سال ٢٠١١ به اچ آی وی مبتلا شد. [۳]که انعکاس آن در متن ترانه او یعنی "Ernest Borgnine" دیده می شود. او از آن زمان صریحاً در مورد تشخیص خود صحبت کرده و توضیح داده است: «من در زندگی خود به هم ریخته بودم و به رفتارهای مخرب روی آورده بودم و در نهایت به بیماری مبتلا شدم که کاملاً قابل پیشگیری بود. وقتی به این فکر میکنم که میلیون ها کودک مبتلا به اچ آی وی در آفریقا وجود دارد که ناخواسته و بدون اختیار مبتلا شده اند، باعث می شود که من بفهمم که چرا اجازه داده ام چنین اتفاقی برای خودم بیفتد. این آهنگ همه آن چیزها را می گوید.» [۴]

منابع[ویرایش]

  1. "How John Grant emerged from the booze and cocaine to find happiness". The Independent (به انگلیسی). 2014-11-09. Retrieved 2021-06-30.
  2. "How Iceland saved John Grant: 'I feel safe here'". the Guardian (به انگلیسی). 2015-08-30. Retrieved 2021-06-30.
  3. "Musician John Grant Talks About HIV, Being Gay, and Glaciers". www.hivplusmag.com (به انگلیسی). 2013-08-12. Retrieved 2021-06-30.
  4. Divola, Barry (2016-03-08). "After songwriter John Grant discovered he had HIV, his life went on the up". The Sydney Morning Herald (به انگلیسی). Retrieved 2021-06-30.
  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «John Grant (musician)». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۴ اوت ۲۰۱۴.
  • «John Grant». دریافت‌شده در ۲۴ اوت ۲۰۱۴.[پیوند مرده]

پیوند به بیرون[ویرایش]