تیم کین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تیم کین
 
از ویرجینیا
آغاز به کار
۳ ژانویه ۲۰۱۳
همکار با مارک وارنر
پس ازجیم وب
51مین رئیس کمیته ملی دمکرات
دوره مسئولیت
۲۱ ژانویه ۲۰۰۹ – ۵ آوریل ۲۰۱۱
پس ازهاوارد دین
پیش ازدانا برازیل (کفیل)
70مین فرماندار ویرجینیا
دوره مسئولیت
۱۴ ژانویه ۲۰۰۶ – ۱۶ ژانویه ۲۰۱۰
معاونBill Bolling
پس ازمارک وارنر
پیش ازباب مک‌دانل
38مین معاون فرماندار ویرجینیا
دوره مسئولیت
۱۴ ژانویه ۲۰۰۲ – ۱۴ ژانویه ۲۰۰۶
فرماندارمارک وارنر
پس ازJohn Hager
پیش ازBill Bolling
۷۶مین شهردار ریچموند
دوره مسئولیت
۱ ژوئیه ۱۹۹۸ – ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۱
پس ازLarry Chavis
پیش ازRudolph McCollum
اطلاعات شخصی
زاده
Timothy Michael Kaine

۲۶ فوریهٔ ۱۹۵۸ ‏(۶۶ سال)
سینت‌پال، مینه‌سوتا، ایالات متحده آمریکا
حزب سیاسیحزب دموکرات ایالات متحده آمریکا
همسر(ان)Anne Holton (۱۹۸۴–present)
فرزندانNat
Woody
Annella
اقامتگاهریچموند، ویرجینیا
محل تحصیلدانشگاه میزوری (B.A.)
مدرسه حقوق هاروارد (J.D.)
امضا
وبگاه

تیمتی مایکل «تیم» کِین (به انگلیسی: Tim Kaine) (زادهٔ ۲۶ فوریه ۱۹۵۸) سناتور جونیور ایالات متحده از ویرجینیا است. او که عضو حزب دموکرات است از ۳ ژانویه ۲۰۱۳ در این سمت فعالیت می‌کند.[۱]

کین که متولد سینت پل، مینه‌سوتا است در منطقه کلان‌شهری کانزاس‌سیتی بزرگ شده، از دانشگاه میزوری فارغ‌التحصیل شده و مدرک حقوق خود را از مدرسه حقوق هاروارد دریافت کرد و سپس به کار در زمینه و نیز تدریس در مدرسه حقوق دانشگاه ریچموند پرداخت. کین نخستین بار در سال ۱۹۹۴ به یک منصب دولتی انتخاب شد، و در این سال به عضویت شورای شهر ریچموند، ویرجینیا درآمد. او سپس در ۱۹۹۸ به شهرداری ریچموند و در ۲۰۰۲ به معاونت فرماندار ویرجینیا انتخاب شد.

کین در سال ۲۰۰۶ با کسب ۵۱٪ ارا در برابر ۴۶٪ رقیب جمهوریخواهش به فرمانداری ویرجینیا برگزیده شد و از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ در این سمت فعالیت کرد. او از جمله گزینه‌های احتمالی معاونت باراک اوباما در رقابت موفقیت‌آمیز او برای ریاست جمهوری او محسوب می‌شد ولی در عوض از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ به عنوان رئیس کمیته ملی دمکرات فعالیت کرد.

در سال ۲۰۱۲ پس از این که سناتور وقت جیم وب اعلام بازنشستگی کرد، کین نامزدی خود را برای سنای ایالات متحده اعلام کرد. او در نوامبر ۲۰۱۲ با کسب ۵۳٪ آرا در برابر ۴۷٪ رقیبش به این سمت برگزیده شد.

هیلاری کلینتون در شامگاه ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۶ در یک پست توئیتری کین را برای نامزد رسمی معاونت رئیس جمهوری خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا (۲۰۱۶ میلادی) معرفی کرد.[۲]

مواضع سیاسی[ویرایش]

کین که کاتولیک رومی ست شخصاً شدیداً مخالفت سقط جنین است ولی «تمایل دارد قانونگذاری از مسئله حقوق تولید مثل بیرون نگه داشته شود.» کین با مجازات اعدام شخصاً مخالف است.

کین در سال ۲۰۱۴ به همراه جان مک کین بر ضرورت صدور مجوز از سوی کنگره برای مداخله نظامی علیه داعش تأکید کردند. او اصرار کرده‌است که اوباما برای حمله هوایی به دولت اسلامی باید از کنگره مجوز بگیرد.[۳]

کین که عضو کمیته روابط خارجی سنا است از جمله اولین حامیان توافق هسته‌ای با ایران بود.[۳][۴][۵]

کین از عادی‌سازی روابط با کوبا حمایت کرده‌است.[۳]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Senators of the 113th Congress" (به انگلیسی). U.S. Senate. Retrieved 6 July 2013.
  2. «Hillary Clinton on Twitter». دریافت‌شده در ۲۰۱۶-۰۷-۲۳.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ ۳٫۲ Shepherd, Katie; Rappeport, Alan (2016-07-22). "How Tim Kaine and Hillary Clinton Compare on the Issues". The New York Times (به انگلیسی). Retrieved 2016-07-23.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:تاریخ و سال (link)
  4. Guttman, Nathan (2016-07-22). "Tim Kaine, Pro-Israel Centrist From Virginia, Hillary Clinton's Vice President Pick". The Forward (به انگلیسی). Retrieved 2016-07-23.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:تاریخ و سال (link)
  5. "Virginia Sen. Tim Kaine backs Iran nuclear deal". Washington Post (به انگلیسی). 2015-08-04. Retrieved 2016-07-23.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:تاریخ و سال (link)