بیمارستان ضیائیان تهران

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بیمارستان ضیائیان تهران
جغرافیا
موقعیتپرچم ایران ایران، تهران
سازمان
گونهدانشگاهی – درمانی
دانشگاه وابستهتهران
خدمات
شمار تخت‌ها۱۶۵
گشایش۱۳۴۴ شمسی

بیمارستان ضیائیان تهران بیمارستانی دانشگاهی – درمانی که در سال ١٣٣٦ طراحی و در سال ١٣٤٤ احداث بنای بیمارستان آغاز شد درزمینی به مساحت ۷۵۰۰ مترمربع که توسط فردی بنام محمود ضیاییان وقف شده بود، افتتاح گردید. در حال حاضر، این بیمارستان ۱۵۵ تخت ثابت دارد که ۱۰۶ تخت آن فعال می‌باشد. تعداد اعضای هیأت علمی ۵ نفر و تعداد پرسنل پرستاری ۱۰۱ نفر است. تعداد مراجعین سرپایی و بستری بیمارستان سالیانه حدود ۱۲۵۰۰۰ نفر می‌باشد. این بیمارستان دارای بخش‌های داخلی، عفونی، اطفال، زنان زایمان، جراحی، ارتوپدی، CCU، Post CCU، نوزادان و اورژانس؛ درمانگاههای اطفال، زنان، قلب و عروق، اورولوژی، داخلی، عفونی، چشم، اعصاب و روان، گوش و حلق و بینی، جراحی عمومی، دندانپزشکی، داخلی اعصاب و تنظیم خانواده و واحدهای پاراکلینیک آزمایشگاه، رادیولوژی و فیزیوتراپی می‌باشند. انجام روش سم‌زدائی فوق سریع در معتادین برای اولین بار در ایران در این مرکز صورت گرفته است.[۱][۲]

جستارهای وابسته[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. «بیمارستان ضیائیان». روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ نوامبر ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱۹ بهمن ۱۳۹۱.
  2. «معرفی بیمارستان ضیائیان». معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱۹ بهمن ۱۳۹۱.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]