باشگاه والیبال شهرداری ورامین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شهرداری ورامین
نام کاملباشگاه والیبال شهرداری ورامین
لقب‌(ها)غول‌کش‌ها[۱]
تاریخ بنیان‌گذاری۱۴ شهریور ۱۳۹۱ (۱۱ سال پیش) با نام متین ورامین
تاریخ انحلال۱۴۰۱
نام ورزشگاهورزشگاه شهید گل عباسی
ورامین، تهران
گنجایش۲۰۰۰
مالکشهرداری ورامین
مدیرعاملرضا خانی
سرمربیاحسان شیرکوند
لیگلیگ برتر والیبال ایران
۱۳۹۷۱ ، قهرمان

باشگاه والیبال شهرداری ورامین یک باشگاه والیبال ایرانی است که توسط شرکت کارا سازه متین تشکیل شد. این باشگاه در شهر ورامین قرار دارد.[۲] در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ امتیاز یک تیم لیگ برتری توسط شرکت کارا سازه متین خریداری شد که پس از آن این تیم با نام متین ورامین خوانده و ثبت شد.

تغییرات لیگ برتر ۹۴[ویرایش]

شرکت کارا سازه متین مالک اصلی باشگاه والیبال متین ورامین در سال ۹۴ با ارسال نامه‌ای به فدراسیون والیبال اعلام کرد که در این فصل قصد تیمداری در لیگ برتر را ندارد.[۳] پس از این مسئله مسئولین شهر ورامین و در راس آن‌ها احسن‌الله شیرکوند لیبروی ورامینی سال‌های نچندان دور تیم ملی والیبال بار دیگر با رایزنی‌های انجام شده و تعیین بودجه بار دیگر در شهر ورامین تشکیل تیم والیبال لیگ برتری دادند و با نام متین صالحین ورامین در لیگ برتر والیبال ایران شرکت کردند؛ و در روز ۲۸ آذر ۹۵ مشکلات مالی بر تیم صالحین ورامین غلبه پیدا کرد و در نهایت نماد ورزش این منطقه در آستانه انحلال کامل قرار گرفت[۴] اما پس از تشکیل کمپین کلیه هواداران ورامینی که بسیار در فضای ورزشی کشور سر و صدا به پا کرد[۵] با تلاش مسئولان این منطقه بار دیگر با پرداخت قسمتی از این بدهی‌ها این تیم به لیگ برتر بازگشت و توانست در اوج شگفتی و با حمایت هواداران خود به مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال در این فصل صعود کرده و در رده پنجم لیگ برتر بایستد.[۶]

هواداران[ویرایش]

شهرداری ورامین دارای هواداران زیادی است که در مسابقات این تیم آن را حمایت می‌کنند و جز سه تیم پرطرفدار لیگ برتر به‌شمار آیند.

ورزشگاه[ویرایش]

ورزشگاه اختصاصی شهرداری ورامین، سالن شهید امیر گل عباسی واقع در شهرک رضی ورامین است. این سالن ۱٬۵۰۰ نفر گنجایش دارد. این سالن میزبان مهمانان شهرداری ورامین در لیگ و دیگر بازی‌ها است.

نشان‌واره‌ها[ویرایش]

تیم والیبال شهرداری ورامین در طول تاریخ خود ۲ لوگو داشته.

افتخارات[ویرایش]

شهرداری ورامین در اولین حضور خود در لیگ برتر والیبال ایران بازیکنان با خرید بازیکنان غیر بومی معتبری مانند فرهاد نظری افشار، محسن عندلیب، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد سال افزون، نیکولای نیکولوف و جوردی جنس باربرا را جذب کرد و نایب قهرمان لیگ برتر والیبال شد و این تیم سال بعد همانند سال گذشته با خرید بازیکنان مطرح غیر بومی مانند سعید معروف، محمد موسوی عراقی و شهرام محمودی را به عضویت باشگاه درآورد و دانیله بانیولی ایتالیایی را به سرمربیگری باشگاه به خدمت گرفت و قهرمان لیگ برتر والیبال شد و به والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۴ رفت و در فینال این مسابقات با پیروزی بر الریان قطر قهرمان قهرمانی باشگاه‌های آسیا رسید. شهرداری ورامین با این قهرمانی جواز حضور در والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان ۲۰۱۴ را کسب کرد و نماینده ایران و قاره کهن در این مسابقات بود که مقام ششم را کسب نمود. شهرداری ورامین در سال ۲۰۱۹ با ۸ برد و ۱ باخت به فینال والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا راه‌یافت و حریف پاناسونیک پنترز شد. این در حالی است که شهرداری ورامین در دور دوم این مسابقات با نتیجه ۳–۲ به پاناسونیک باخته بود. در نهایت شهرداری ورامین در بازی فینال با نتیجه ۳–۲ پاناسونیک را شکست داد و برای دومین بار قهرمان آسیا شد.

1 قهرمان (۲): ۱۳۹۲، ۱۳۹۷
2 نایب‌قهرمان (۱): ۱۳۹۱
1 قهرمان (۲): ۲۰۱۴، ۲۰۱۹
مقام پنجم (۱): ۲۰۱۴

ترکیب کنونی[ویرایش]

دریافت‌کننده قدرتی قطر پاسور (پشت خط زن) مدافع میانی (سرعتی زن) لیبرو پاسور پزشک سرپرست روابط عمومی گزارشگر تدارکات ماساژور بدنساز آنالیزر مربیان سرمربی مدیر عامل

بازیکنان سرشناس خارجی[ویرایش]

سازنده البسه[ویرایش]

لیگ سازنده البسه اسپانسر پیراهن
۱۳۹۱- ایران مروژ مؤسسه مالی و اعتباری کار سازان آینده
۱۳۹۶ یوسف جامه همراه اول

پانویس[ویرایش]

  1. «۱۰۲۳امتیاز دستاورد متین در لیگ برتر/تیمی که غول کش لیگ لقب گرفت». خبرگزاری مهر. ۲۶ آذر ۱۳۹۴.
  2. تیم والیبال کاله مازندران به دیدار متین ورامین می‌رود
  3. نامه متین به فدراسیون
  4. صالحین ورامین منحل شد[پیوند مرده]
  5. تشکیل کمپین کلیه توسط هواداران ورامینی
  6. همدلی‌ها جواب داد/هواداران ورامینی به آرزوی خود رسیدند

منابع[ویرایش]