انجمن مهندسی متالورژی و مواد ایران

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
انجمن مهندسی متالورژی و مواد ایران
نوعسازمان حرفه‌ای
محدودهٔ فعالیتملی
محصولاتکنفرانس‌ها و نشریات
وبگاه

انجمن مهندسی متالورژی و مواد ایران (به انگلیسی: The Iranian Metallurgical and Material Engineering Society)، یک سازمان ملی حرفه‌ای است که هدف اصلی آن کمک به پیش‌برد فناوری و علم مواد به‌طور گسترده و حوزه‌های وابسته به مهندسی مواد و مهندسی متالورژی و هم‌چنین زمینه‌های وابسته به‌طور خاص است.

تاریخچه[ویرایش]

در اولین سمپوزیم متالورژی ایران که در سال ۱۳۷۰ در شهر اهواز و با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از اساتید، متخصصان، صنعتگران و کارشناسان علم و مهندسی متالورژی و مواد ایران برگزار گردید، لزوم تشکیل یک انجمن فراگیر بنام "انجمن مهندسین متالورژی ایران" مطرح و در نشست‌های متعدد، مورد تأیید قرار گرفت. اولین مجمع عمومی، در زمستان ۱۳۷۱ برگزار شد و اساسنامه، اهداف و مشی انجمن مورد تصویب قرار گرفت. پروانه تأسیس انجمن مهندسین متالورژی ایران پیرو تاییدیه جلسه مورخ ۱۳۷۲/۲/۱ کمیسیون انجمن‌های علمی ایران از سوی معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس کمیسیون انجمن‌های علمی ایران صادر گردید. انجمن در تاریخ ۱۳۷۲/۲/۲۱ به ثبت رسید و رسماً فعالیت خود را آغاز کرد. هیئت مدیره هر دو سال یکبار توسط مجمع عمومی انتخاب می‌شوند و وظایف هدایت و راهبرد انجمن را بر عهده دارند .

در حال حاضر انجمن مهندسین متالورژی ایران دارای اعضاء حقیقی (شامل اساتید دانشگاه‌ها، مهندسان، متخصصان و کارشناسان صنعت، دانشجویان و ... ) و اعضاء حقوقی (شامل کارخانجات و شرکتهای تولیدی، خدماتی، صنعتی، تحقیقاتی، بازرگانی و ... ) می‌باشد.[۱]

اعضای برجسته[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «معرفی انجمن مهندسین متالورژی ایران». انجمن متالورژی ایران. ۱۹ بهمن ۱۳۹۰. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۵ آوریل ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۲۶ مه ۲۰۱۲.

پیوند به بیرون[ویرایش]