۵ سانتی‌متر در ثانیه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
۵ سانتی‌متر در ثانیه
پوستر فیلم
پوستر فیلم
秒速5センチメートル
(‏Byōsoku Go Senchimētoru‏)
ژانردرام، رمانتیک
فیلم سینمایی
کارگردانماکوتو شینکای
نویسندهماکوتو شینکای
آهنگ‌سازتنمون
استودیوکومیکس ویو فیلمز
اکران۳ مارس ۲۰۰۷ (ژاپن)
۲۱ ژوئن ۲۰۰۷ (کره جنوبی)
۲۵ مارس ۲۰۰۸ (آمریکا)
مدت۶۳ دقیقه
مانگا
نویسندهماکوتو شینکای
ناشرکودانشا
دستهسینن
انتشار درماهنامه افترنون
پخش اصلی۲۵ مه ۲۰۱۰ – ۲۵ مارس ۲۰۱۱
شمار کتاب‌ها۲ جلد
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

۵ سانتی‌متر در ثانیه (ژاپنی: 秒速5センチメートル هپبورن: Byōsoku Go Senchimētoru؟) یک انیمه سینمایی ژاپنی در سبک رمانتیک درام، تولید سال ۲۰۰۷، به نویسندگی و کارگردانی ماکوتو شینکای است.

فیلم مشتمل بر ۳ بخش است: شکوفه گیلاس Ōkashō (桜花抄)‎، فضانورد ‏Cosmonaut (コスモナウト)‎ و ۵ سانتی‌متر در ثانیه Byōsoku Go Senchimētoru (秒速۵センチメートル)، که داستان همهٔ بخش‌ها حول پسر جوانی به نام تاکاکی تونو (遠野貴樹 Tōno Takaki) می‌گردد.

فیلم اولین‌بار در تاریخ ۳ مارس ۲۰۰۷، در سنیما رایز، در منطقهٔ شیبویای توکیو به اکران درآمد. رمان ۵ سانتی‌متر در ثانیه نیز بر اساس فیلم آن در سال ۲۰۰۷ منتشر گردید. در نشریه ماهنامه افترنون در مه ۲۰۱۰، نسخه مانگای مجموعه به طراحی سیکی یوکیکو، توسط انتشارات کودانشا شروع به چاپ گردید.

داستان[ویرایش]

در مقابل ایستگاه Iwafune (ادرس در زمان تیراندازی (از سال 2007): Shizuru، Iwafune-cho، Shimotsuga-gun، استان توچیگی)

داستان فیلم در ژاپن رخ می‌دهد و از سال ۱۹۹۰ شروع شده و در سال ۲۰۰۷ به اتمام می‌رسد. داستان به سه بخش تقسیم می‌شود و نشان می‌دهد که چگونه دوستان می‌توانند با هم باشند و با گذشت زمان از هم دور شوند. تاکاکی و آکاری دوست‌های صمیمی هستند. کانائه نیز هم‌کلاسی تاکاکی و عاشق اوست اما نمی‌تواند به او ابراز احساسات کند. هر سه آن‌ها با گذشت زمان از هم دور می‌شوند. آن‌ها به یکدیگر فکر کرده و همدیگر را به یاد می‌آورند و وقتی داستان از دیدگاه هر یک از آن‌ها جلو می‌رود، رابطه آن‌ها و همچنین آدم‌های اطراف آن‌ها دچار تغییراتی می‌شود.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]