۱۲۷ (گروه موسیقی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
۱۲۷
ژانرجاز، ایندی راک، پانک راک
سال‌های فعالیت۱۳۸۰ - تاکنون
اعضاسهراب محبی
سردار سرمست
علی‌رضا پوراسد
سلمک خالدی
شروین شهامی‌پور
یحیی الخنسا

۱۲۷ یک گروه راک ایرانی است که در سال ۱۳۸۰ توسط تعدادی از دانشجویان هنر در شهر تهران تشکیل شد.[۱] موسیقی گروه ریشه در ملودی‌های ایرانی و همچنین سبک جاز دارد، شعرهایشان از ناامیدی‌ها و شادی‌های زندگی می‌گوید و در حالی که از فرهنگ و وضعیت خودشان صحبت می‌کنند، تواَمان تنهایی، امید و ناامیدی موجود در جهان را منعکس می‌کنند. اکثر سازهای مورد استفادهٔ این گروه شش نفره گیتار، پیانو، ترومبون، گیتار بیس و درام هستند.

اعضا[ویرایش]

آلبوم‌ها[ویرایش]

  • آمدن به کنار (Coming Around) -‏ ۲۰۰۵
  • کار تمام وقت (Full Time Job) -‏ ۲۰۰۶
  • خال پانک (Khal Punk) -‏ ۲۰۰۷
  • حال استمراری (!Pop Emergency) -‏ ۲۰۱۱
  • به راه خود - ۲۰۱۹

ترانه‌های آلبوم‌های کار تمام وقت و آمدن به کنار به زبان انگلیسی ضبط شده‌اند، درحالیکه اکثر ترانه‌های سومین آلبومشان خال پانک و آلبوم چهارمشان حال استمراری به فارسی خوانده شده‌است. ۳ آلبوم نخست گروه ۱۲۷ زیرزمینی هستند چراکه به‌دلیل محدودیت‌های موجود در ایران نتوانستند آلبومی را به‌صورت رسمی منتشر کنند، هرچند بر روی وب‌گاه رسمی ۱۲۷ می‌توان آلبوم‌هایشان را خریداری کرد یا تعدادی از آهنگ‌هایشان را شنید.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. گروه تهرانی ۱۲۷ در تور آمریکا بایگانی‌شده در ۲۲ مه ۲۰۱۱ توسط Wayback Machine (انگلیسی)، وب‌گاه payvand.com. بازدید در ۱ نوامبر ۲۰۱۰.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ موسیقی‌شناسی ۱۲۷ بایگانی‌شده در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۰ توسط Wayback Machine، (انگلیسی)، وب‌گاه رسمی ۱۲۷. بازدید در ۱ نوامبر ۲۰۱۰.

پیوند به بیرون[ویرایش]