گریمون

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

گِرِیمون (به انگلیسی: Greymon)، یک شخصیت خیالی از انیمه و مانگایِ دیجیمون است. او تبدیل بعدی آگومون است.

گریمون نوعی دیجیمون است در داستان انیمه ژاپنی دیجی مون گریمون یکی از دیجی مون های قوی یا همان برجسته است که قبل از اینکه دیگر دوستان تای دیجی مون داشته باشند تای دیجیمون داشت نشان گریمون شجاعت است

مشخصات اصلی[ویرایش]

گِرِیمون شریک دیجیمونی تایچی یاگامی (تای کامیا) و تکامل یافته از آگومون است. او نخستین بار در نبرد با شلمون توانست از سطح بچه به این سطح، یعنی بزرگسال(champion) برسد.
گریمون اولین دیجیمونی بود که توانست به سطح بعدی خود یعنی متال گریمون که در سطح عالی(perfect) است، پیشرفت کند. متال گریمون توانست اتیمون را شکست دهد و در قسمت‌های بعدی متال‌گریمون در جنگ با ونوم وامدمون با کمک تیرهای معجزه‌آسا انجمون وانجومون به سطح نهایی(ultimate) خود، یعنی وارگریمون پیشرفت می‌کند. گریمون یک بار به علّت خودخواهی‌های تایچی به اسکال گریمون ابرپیشرفت تاریک کرد.

در سری دوم دیجیمون (ماجراجویی دیجیمون۰۲)، آگومون نمی‌تواند به گریمون پیشرفت کند چون انسانی با نام مبدل دیجیمون کایزر دارای دیجیوایس تاریک است و در منطقه‌هایی از دنیای دیجیتال برج تاریک می‌سازد و از آن برج‌های تاریک به عنوان دکلی‌برای پخش کردن قدرت تاریکش استفاده می‌کند و به همین دلیل آگومون و بقیه دیجیمون‌ها نمی‌توانند معمولی پیشرفت کنند ولی بچه‌ها این موضوع را فهمیدند و شروع به نابودی برج‌ها کردند و هر وقت که برج هارا نابود می‌کردند می‌توانستند پیشرفت کنند و در این موقع آگومون دوباره به گریمون پیشرفت کرد.

درسری هشتم دیجیمون (ماجراجویی دیجیمون ترای) دروازه دنیای دیجیتال یکساله که بسته شده و ناگهانی کواگامون به وسیله خمیدگی (اعواج) وارد دنیای انسان‌ها می‌سود و خرابی‌های بسیاری به بار می‌آورد، تایچی به دنبال کواگامون می‌رود ولی کواگامون دوچرخ او را نابود می‌کند و وقتی که می‌خواهد به تایچی حمله کند دیجیوایس (digivice) او واکنش نشان می‌دهد و آگومون به دنیای واقعی منتقل می‌شود و با تایچی ملاقات می‌کند ولی نمی‌تواند بدون پیشرفت کردن کواگامون را شکست دهد. او به گریمون پیشرفت میکنه و به صورت اتفاقی به وسیله اعواج (خمیدگی) وارد دنیای دیجیتال می‌شود و دوباره به دنیای واقعی برمیگردد ولی وقتی که برمیگردد او در یک فرودگاه به نام هاندا است و از تایچی خیلی دور است.
گریمون در حال جنگ با کواگامون است و معلم تایچی او را به محل مبارزه می‌برد وای وقتی تایچی می‌آید گریمون خسته بر زمین افتاده و تایچی پیش گریمون می‌رود وای کواگامون به او حمله می‌کند و در همین حین گریمون با تمام انرژی که براش موند سنگر تایچی میشه تا از اون مراقبت کنه و کمی بعد بقیه بچه‌ها و دیجیمون هاشون به اونجا می‌رسند به جز میمی و جو. تایچی و گریمون آنقدر قوی شدند که برای پیشرفت جوگرس با یاماتو و دیجیمونش نیاز نیست دیجیمون‌های اونا به سطح نهایی برسند و می‌توانند در سطح بزرگسال این کار را انجام دهند، ولی شراکت تایچی و گریمون درسن ۲۲ سالگی تایچی به پایان می‌رسد، آگومون محو مشود و دیجیوایس او سیاه می‌شود و از کار می‌افتد.

تبدیلات[ویرایش]

  • بوتامون سطح ۱
  • کورومون سطح ۲
  • آگومون سطح ۳
  • گریمون سطح ۴
  • گریمون آهنی سطح ۵
  • وار گریمون سطح ۶
  • بلیتز گریمون سطح ۷
  • اسکال گریمون سطح ۸

منابع[ویرایش]