گروه بیلدربرگ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هتل بیلدربرگ

گروه بیلدربرگ (به انگلیسی: Bilderberg Group) نام کنفرانسی غیررسمی است که هر ساله به صورت کاملاً خصوصی و محرمانه در نقطه‌ای از جهان برگزار می‌شود. اعضای گروه بیلدربرگ تماماً انتصابی هستند و تعداد ایشان به حدود ۱۳۰ نفر می‌رسد.[۱] تمامی اعضا از قدرتمندترین و با نفوذترین افراد در زمینه‌های سیاست، اقتصاد و رسانه هستند.[۲] بسیاری از پادشاهان و اعضای خاندان‌های سلطنتی کشورهای غربی از اعضای دائم گروه بیلدربرگ هستند.

اعضای گروه بیلدربرگ در کنفرانس سالیانه خود، در مورد مسائل جاری سیاسی و اقتصادی جهان به صورت محرمانه با یکدیگر تبادل نظر و برای آینده جهان برنامه ریزی و مشورت می‌کنند.

گروه بیلدربرگ نام خود را از هتلی در کشور هلند می‌گیرد که برای نخستین بار در سال ۱۹۵۴، میزبان اعضای کنفرانس بود.[۳] دفتر گروه بیلدربرگ در شهر لیدن در استان هلند جنوبی و در نزدیکی شهر لاهه در کشور هلند قرار دارد.[۴]

فهرست برخی از اعضای گروه بیلدربرگ[ویرایش]

نقشه بر اساس تعداد اعضای شرکت‌کننده در گروه

فهرست زیر شامل افرادی است که در گذشته یا در زمان حال در گروه بیلدربرگ عضویت داشته و دارند. از این افراد، برخی از اعضای دائم گروه بیلدربرگ هستند و برخی تنها در زمانی خاص در همایش‌های سالیانه گروه بیلدربرگ به عنوان «مهمان» دعوت شده‌اند.[۵]

اعضای خاندان‌های سلطنتی[ویرایش]

سیاست‌مداران[ویرایش]

انگلستان[ویرایش]

فرانسه[ویرایش]

آلمان[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Homepage". Bildberg Meetings (به انگلیسی). Archived from the original on 20 اكتبر 2018. Retrieved 2019-06-02. {{cite web}}: Check date values in: |archive-date= (help)
  2. «ملاقات سری 'نخبگان'؛ گروه بیلدربرگ چیست و چرا مخفیانه است؟». BBC Farsi. ۲۰۱۹-۰۶-۰۱. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۶-۰۲.
  3. "brief history". Bildberg Meetings (به انگلیسی). Retrieved 2019-06-02.
  4. «همایش محرمانه بیلدربرگ چیست و امسال کجا برگزار می‌شود؟». fa.euronews.com. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۶-۰۲.
  5. "Meetings". Bildberg Meetings (به انگلیسی). Archived from the original on 28 March 2020. Retrieved 2019-06-02.