گارگانتیا در سیاره سبز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
گارگانتیا در سیاره سبز
پوستر انیمه
翠星のガルガンティア
(Suisei no Garugantia)
ژانرماجراجویی، علمی-تخیلی، مچا (Mecha)
مانگا
نویسندهواتارو میتوگاوا
ناشرکادوکاوا شوتن
مجلهٔنیوتایپ ایس
تاریخ انتشار۱۰ ژانویه ۲۰۱۳ – اکنون
انیمه
کارگردانکازویا موراتا
نویسندهگن اوروبوچی
کازویا موراتا
موسیقیتارو ایواشیرو
استودیوپروداکشن آی.جی
انتشار ۷ آوریل ۲۰۱۳ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۳
تحت لایسنسویزمدیا
اووی‌اِی
کارگردانکازویا موراتا
نویسندهگن اوروبوچی
کازویا موراتا
موسیقیتارو ایواشیرو
استودیوپروداکشن آی.جی
تحت لایسنسویزمدیا
انتشار۲۸ آگوست ۲۰۱۳
مدت پخش۲۴ دقیقه
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

گارگانتیا در سیاره سبز (به ژاپنی: 翠星のガルガンティア، Suisei no Garugantia)، (به انگلیسی: Gargantia on the Verdurous Planet)، یک مجموعه انیمه تلویزیونی ژاپنی است که به کارگردانی کازویا موراتا و تهیه‌کنندگی پروداکشن آی.جی ساخته شده و پخش آن از ماه آوریل تا ژوئن ۲۰۱۳ ادامه یافت.

داستان[ویرایش]

در آینده بسیار دور، بشر توانسته به ستاره‌ها و کهکشان‌های دیگر دست یابد و اتحاد کهکشانی انسان‌ها (به ژاپنی: 人類銀河同盟، Jinrui Ginga Dōmei) (به انگلیسی: Galactic Alliance of Humankind) را تشکیل دهد. این اتحاد درگیر جنگی دائمی با بیگانگان باهوشی به نام هیدی‌آزو (به ژاپنی: ヒディアーズ، Hidiāzu) (به انگلیسی: Hideauze) شده‌است.

ستوان ۱۶ ساله، لدو (Ledo) خلبانی ماشین کالیبر (به ژاپنی: マシンキャリバー، Mashin Kyaribā) با نام چامبر (Chamber) را برعهده دارد که روباتی انسان‌نما با قدرت تفکر و منطق انسانی است که به عنوان جنگنده در خدمت خلبانش است. پس از حمله نافرجام نیروهای متحد انسانی برای نابودی ابرسلاح بیگانگان، لدو در کرم‌چاله‌ای سقوط می‌کند و وقتی بیدار می‌شود می‌فهمد که در سیاره‌ای به نام زمین است که خاستگاه بشریت بوده‌است و پیشتر فکر می‌کردند که نابود شده‌است. او خود را بر یک مجموعه کشتی در میان انسان‌هایی ابتدایی در اقیانوسی بزرگ می‌بیند. او شش ماه گذشته را در کابین چامبر در خواب مصنوعی به‌سر برده تا زخم‌هایش بهبود یابند. بدلیل فاصله نوری زیاد، او دیگر نمی‌تواند به اتحاد کهکشانی بازگردد و در جستجوهایش در زمین موفق به کشف خاستگاه اولیه هیدی‌آزو می‌شود.

پخش[ویرایش]

رمان[ویرایش]

از چندین ماه پیش از پخش مجموعه، تارنمای رسمی آن داستان‌هایی کوتاه از آن منتشر می‌کرد که به مناسبت شروع پخش مجموعه در یک‌جا گردآوری شدند.

مانگا[ویرایش]

مجموعه مانگای آن از شماره ژانویه مجله نیوتایپ ایس با طراحی واتارو میتوگاوا منتشر شد.

انیمه[ویرایش]

پخش انیمه آن به کارگردانی کازویا موراتا و تهیه‌کنندگی پروداکشن آی.جی از ۷ آوریل ۲۰۱۳ از توکیو ام‌ایکس شروع شد و در ۳۰ ژوئیه به پایان رسید.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]