گابلین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
گابلین
گروهدیو
منطقهغرب اروپا و آمریکا
گابلین

گابلین نام گونه ای از موجودات افسانه ای در فرهنگ غربی است که اغلب با جثه ای کوچک و چهره ای زشت ترسیم می شود. در تصورات مردم گابلین ها موجوداتی شرور هستند که همیشه در پی فریب انسان ها هستند. این موجودات دارای قدرت های فوق بشری بوده و میل شدیدی به جمع آوری طلا و جواهرات دارند.گابلین (Goblin) یک موجود افسانه ای است که فولکلور آن اغلب به اروپا و دوران قرون وسطا برمیگردد.در قوم های مختلف آن را به نوعی جن میشناسند.آن ها اغلب موجوداتی کوتوله و گاهی سبز رنگ با دماغی دراز،پوست چروکیده،ناخن و دندان های بلند و گوش های دراز هستند.جادوی آن ها مانند جادوی پری هاست و اغلب از آن برای پیاده کردن شوخی های فریبانه روی آدم ها استفاده می کنند.گابلین ها علاقه زیادی به طلا و جواهرات دارند و دزدی از انسان ها کار همیشگی آن هاست.برای دفاع از مال و دارایی خود هرکاری می کنند.معمولا گنجینه های خود را در اعماق زمین جای می دهند و تله های بسیاری برای آن می گذارند.


گابلین ها در فیلم ها،سریال ها و بیشتر در بازی های کامپیوتری دیده می شوند.

در بازی کلش اف کلنز گابلین ها موجوداتی کوتوله و سبز رنگ و عاشق منابع هستند و سرعت بیشتری نسبت به بقیه نیرو ها دارند.

در سریال مرلین گابلین یک جادوگر کوتوله و مکار بود که طلا و جواهر می دزدید و توانایی تسخیر انسان و رفتن در جلد آن را داشت.

در بازی World of Warcraft گابلین ها موجوداتی سبز رنگ و بد شکل و کوتوله هستند که در زمینه ساخت و ساز و مهندسی خیلی پیشرفت داشته اند.همچنین عاشق پول هستند.

در دنیای هری پاتر هم گابلین ها دیده شده اند.موجوداتی که میانه خوبی با انسان ها ندارند و اغلب به سود خودشان کار می کنند.آن ها بانکدار هستند و علاوه بر این ساخت و ساز های گابلین ها بسیار با کیفیت و گران قیمت است. در کارتون شکارچیان ترول گابلین ها موجوداتی شرور بودند که اگر کسی همنوع ان ها را ازبین ببرد ان ها تا او را نکشند دست بردار نیستند.

در مجموعه داستان های هابیت و ارباب حلقه ها هم شاهد حضور گابلین ها بودیم. به نوشته جی.آر.آر.تالکین(خالق و نویسنده مجموعه کتاب هابیت و داستان های وابسته به آن)گابلین ها موجوداتی شرور و بدترکیب و عاشق دزدی بودند و از زمان های دور با الف ها و برخی از دورف ها در نبرد بودند.در لین کتاب آنها موجوداتی سبز رنگ و بی ادب و خشن بودند که در ساخت ابزار جنگی مهارت داشتند.

در بازی آرکس فاتالیس نیز گابلین ها جزو شخصیت های اصلی و سرگرم کننده بازی هستند.


در کامیک ها گابلین دشمن برتر مرد عنکبوتی حساب میشود

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]