کارولین مورفی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
عکس کارولین مورفی برای مجلۀ love در سال 2017

کارولین مورفی (به انگلیسی Carolyn Murphy، زاده 11 آگوست 1974)[۱] یک مدل لباس و بازیگر آمریکایی است.[۲]

زندگینامه[ویرایش]

در سال ۱۹۹۸، مورفی از طرف مجلهٔ وگ شبکهٔ وی اچ وان به عنوان "مدل سال" انتخاب شد. او نقش دابی را در فیلم بلندی‌های آزادی ساختۀ بری لوینسون بر عهده داشت. تصویر او به عنوان یکی از «الهه‌های مدرن» در نوامبر ۱۹۹۹ روی جلد مجلهٔ آمریکایی وگ قرار گرفت. او به عنوان چهرهٔ معروف عطر کانترادیکشن کلوین کلاین انتخاب شد.

در سال ۱۹۹۸ طی یک جلسهٔ عکاسی برای مجلهٔ ال، عکاسی، متوجه شباهت او به بازیگری به نام جین تیرنی شد، و نام او را جین تیرنی بور گذاشت.[۳]

در ژوئیه ۲۰۱۲، در برنامهٔ پروژهٔ مد همهٔ ستاره‌ها که از شبکهٔ لایف‌تایم پخش می‌شد، مورفی به عنوان میزبان، جایگزین آنجلا لیندوال شد. این شبکه ابتدا رزی هانتینگتون وایتلی را انتخاب کرده بود؛ اما او برای بازی در یک فیلم از این کار انصراف داد. در سال ۲۰۱۲ مورفی در لیست مدلهای پردرآمد مجله فوربز نهمین مدل ثروتمند شناخته شد و درآمد سالانه‌اش ۳.۵ میلیون دلار تخمین زده شد.

او در کار خود بسیار موفق بود؛ و سال های بسیاری برای کارش تلاش کرد.

زندگی خصوصی[ویرایش]

مورفی در سال ۱۹۹۹ با صاحب یک مغازهٔ لوازم موج‌سواری که در تعطیلات با هم آشنا شده بودند، به نام جیک شرودر ازدواج کرد. در ۲۸ دسامبر ۲۰۰۸ دختری به نام دیلن بلو به دنیا آورد و خانوادهٔ سه نفره مقابل دوربین مجلهٔ وگ قرار گرفتند. در سال ۲۰۰۲ مورفی و شرودر طلاق گرفتند. در سال۲۰۰۶، شرودر به سرقت و اخاذی متهم شد. او خیال داشت فیلمی را که از رابطهٔ جنسی‌شان گرفته بودند بفروشد. شرودر اتهام را پذیرفت و به این ترتیب اتهام اخاذی از او برداشته شد.[۴]

در سال ۲۰۱۵، مورفی و دوست پسرش لینکولن پیلچر به کار مدیتیشن متعالی مشغول بودند.[۵]

منابع[ویرایش]

  1. "Carolyn Murphy supermodel. Carolyn Murphy biography, pictures, measurements, photo gallery". videofashion. Retrieved 2010-12-26.
  2. ""DC" All on Designerz Central". designerzcentral.com. Archived from the original on 21 August 2016. Retrieved 2009-05-05.
  3. Elle, September issue 1998
  4. Kakely, Matt (2012-05-11). "Figure in sex tape case arrested". Sun Chronicle. Retrieved 2019-12-21.
  5. Whitney, Christine (March 12, 2015). "Fabulous at every age: Carolyn Murphy". Harpers Bazaar. Retrieved March 13, 2015.