چوی سو جونگ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
چوی سو جونگ
زادهٔ۱۸ دسامبر ۱۹۶۲ ‏(۶۱ سال)
سئول، کره جنوبی
پیشهبازیگر
سال‌های فعالیت۱۹۸۷–اکنون
همسر(ها)ها هی را (ا. ۱۹۹۳)
فرزندان۲
نام کره‌ای
هانگول
최수종
لاتین‌نویسی اصلاح‌شدهChoe Su-jong
مک‌کیون–ریشاورChoi Su-chong

چوی سو جونگ (کره‌ای최수종؛ زادهٔ ۱۸ دسامبر ۱۹۶۲) بازیگر اهل کره جنوبی است. چوی حرفهٔ بازیگری خود را در سال ۱۹۸۷ و به عنوان بازیگر جوان در مجموعه تلویزیونی درخت عشق آغاز کرد. او در سینما، تلویزیون و به عنوان مجری در برنامه‌های مختلف مراسم اهدای جوایز حضور پیدا کرده‌است. او در سراسر جهان به خاطر ایفای نقش اصلی در آثار بسیار موفق به شهرت رسیده‌است. او برای بازی در درام‌های تاریخی امپراتور دریا (۲۰۰۴) در نقش جانگ بوگو ،دائه جویونگ و رؤیای فرمانروای بزرگ (۲۰۱۲) در نقش پادشاه موییل مورد تحسین قرار گرفت.

حرفه[ویرایش]

چوی سو جونگ هنگامی که بیش از بیست سال بازیگریش می‌گذشت گفت: «برای یک بازیگر، شهرت کوتاه است، اما بازیگری طولانی است

چوی سو جونگ به عنوان یک چهره سرشناس و فعال اجتماعی، به دنبال ارائه تصویری از صداقت و سلامت بوده‌است. وفاداری او به همسرش و تعهد به نقش پدر و همسرش به‌طور گسترده در رسانه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد، اگرچه او تلاش می‌کند تا حریم خصوصی خانواده‌اش را حفظ کند. چوی همچنین آشکارا از تعهد خود به زندگی پاک از طریق ورزش منظم و تغذیه سالم صحبت می‌کند. با وجود سن بالا، چوی همچنان نقش‌های چالش‌برانگیز فیزیکی را می‌پذیرد که نیاز به اسب سواری، مبارزه و شمشیرزنی و قرار گرفتن در معرض دمای شدید دارد. ظاهر جوان و آمادگی جسمانی او به چوی اجازه می‌دهد تا در نقش شخصیت‌های بسیار جوان‌تر از سن واقعی خود بازی کند.

علیرغم تصویری که چوی از صداقت و سلامت داشت، در سال ۲۰۰۷ حرفه او برای مدت کوتاهی تحت الشعاع رسوایی قرار گرفت. در یک سری اخبار مشخص شد که چندین بازیگر سرشناس کره‌ای مدارک تحصیلی خود را جعل کرده‌اند و چوی سو جونگ از جمله کسانی بود که سابقه تحصیلی او در رزومه‌اش مبالغه آمیز و حاوی اطلاعات نادرست بود.[۱][۲] چوی با گریه به خاطر گمراه کردن مردم عذرخواهی کرد.

در سال ۲۰۱۰، چوی برای نقش اصلی در افسانه میهن‌پرستان که بازسازی از مجموعه تلویزیونی سال ۱۹۷۵ بود، انتخاب شد. طبق یک بیانیه مطبوعاتی از کی‌بی‌اس، چوی بازی در یک درام جنگی را حتی از درام‌های تاریخی چالش‌برانگیزتر می‌داند. وقتی از چوی پرسیده شد که چرا ژانر چالش‌برانگیز درام جنگی را انتخاب کرد، گفت: «مشکلی وجود دارد که هرچه بیشتر بازی می‌کنم، حرصم برای بازیگری بیشتر می‌شود. از این به بعد چه کاری باید انجام دهم؟ به هر حال من می‌خواهم به عنوان یک بازیگر خوب باقی بمانم زیرا تلاش بیشتری برای مدیریت خودم می‌کنم.»

در ۳ ژانویه ۲۰۲۲، چوی به عنوان رئیس جدید انجمن بازیگران رادیو و تلویزیون کره منصوب شد.[۳]

زندگی شخصی[ویرایش]

چو سو جونگ با بازیگر ها هی را اهل هواگیو ازدواج کرده‌است. آنها دو فرزند دارند: پسر با نام مین سو (۱۹۹۹) و دختر با نام یون سو (۲۰۰۰). ازدواج شاد چوی سو جونگ و ها هی را در کره بسیار معروف است. زمانی که ها هی را باردار بود، چوی کارهای خانه را انجام می‌داد، آشپزی می‌کرد و به او اجازهٔ استراحت می‌داد، واقعیتی که باعث شده چوی در بین زنان کره‌ای بسیار محبوب شود و مورد تمسخر و تحقیر مردان قرار بگیرد. در یک مصاحبه تلویزیونی در اوایل سال ۲۰۱۰، ها هی را اظهار داشت که خانه‌داری شوهرش از او بهتر است. چوی در حین فیلم‌برداری اغلب در حال پیامک و تماس تلفنی با همسرش ها هی را دیده می‌شود و حتی در ویژه برنامهٔ تلویزیونی امپراتور دریا مستند شده بود.

چوی در بین بازیگران همبازی‌اش به عنوان بامزه و باهوش شهرت دارد و شوخ‌ترین فرد در محل فیلم‌برداری شناخته می‌شود، به همین خاطر لقب «ان‌جی ماوانگ» (استاد ان‌جی) را برای او به ارمغان آورده‌است.

چوی در اوقات فراغت خود از بازی فوتبال در صبح‌های یکشنبه لذت می‌برد. در سال ۲۰۰۸ چوی اعلام کرد که در اوقات فراغت خود نیز شروع به مطالعه زبان انگلیسی خواهد کرد.

منابع[ویرایش]

  1. "Actor Choi Su-jong Falsifies Education". The Korea Times. Archived from the original on 21 May 2011. Retrieved 17 January 2022.
  2. "Film 'D-War Tops Internet News". The Korea Times. 2007-08-26. Retrieved 2013-08-02.
  3. Il Hong-kang (January 5, 2022). "[인터뷰] 최수종, 연기자협회 신임 이사장 "연기자 인력풀 활성화" [[Interview] Soo-Jong Choi, new president of the Actors Association "Activating the talent pool for actors"] (به کره‌ای). The Fact. Retrieved January 5, 2022 – via Naver.

پیوند به بیرون[ویرایش]