پنیر خامه‌ای

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پنیر خامه‌ای فیلادلفیا

پنیر خامه‌ای فراورده‌ای است که از مخلوط کردن خامه با شیر[۱][۲] بدون افزودن حرارت به دست می‌آید و معمولاً از تثبیت کننده‌هایی (افزودنی غذایی) همچون کاراگینان و صمغ لوبیا در روند تولید و فرآوری آن استفاده می‌شود.[۳] سازمان غذا و دارو (آمریکا) پنیر خامه‌ای را حاوی حداقل ۳۳٪ چربی شیر (رده نیم‌چرب تا پرچرب)، ۵۵٪ رطوبت (آب) و مقیاس حدود ۴/۴ تا ۴/۹ پی‌اچ طبقه‌بندی کرده است.[۴] در روند تولید و به منظور عدم تغییر در بافت و طعم اینگونه پنیرها، با اضافه کردن افزودنی غذایی همچون گوارگام کاراگینان و صمغ لوبیا، عمر انباری آنها را افزایش می‌دهند.[۵]

نگهداری آن باید در درجه حرارت زیر ۱۰ درجه باشد. طعم آن کمی ترش بوده و مانند کره نرم و قابل گسترده شدن‌است. همراه با نان، انگور یا در داخل کیک پنیر خورده می‌شود. همچنین بر روی سالاد همراه با سالمون دودی و داخل پوره سیب زمینی نیز بکار می‌رود. ترکیب مواد آن ۵۵ درصد آب، ۳۳ درصد چربی، ۱۰ درصد پروتئین و ۰٫۸ تا ۱٫۲ درصد نمک است. این نوع پنیر برای اولین بار در سال ۱۸۷۲ میلادی در آمریکا تولید شده‌است. پنیر فیلادلفیا یکی از شناخته شدن انواع پنیر خامه‌ای در جهان است.

منابع[ویرایش]

  1. Oxford English Dictionary
  2. "cream cheese". Merriam-Webster Online Dictionary. Retrieved 14 August 2011.
  3. "Cream Cheese". Bon Appetit. 10 June 2008. Archived from the original on 12 May 2013. Retrieved 1 April 2017.
  4. "US Code of Federal Regulations". Retrieved 5 November 2014.
  5. Davis, Joshua (June 2006). "Schmear Campaign". Wired. Vol. 14, no. 6. Condé Nast Digital. Retrieved 19 December 2012.