بلک پانتر (کمیک)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بلک پانتر
اطلاعات انتشاراتی
ناشرمارول کامیکس
نخستین حضورچهار شگفت‌انگیز، شمارهٔ ۵۲، ۱۶ جولای ۱۹۶۶
پدیدآوراستن لی
جک کربی
اطلاعات داستانی
نام کاملتی چالا
گونهانسان
جهان زادگاهزمین
وابستگی به تیمانتقام‌جویان
مدافعان
هم‌دستاناستورم (همسر)
توانایی‌هاحواس مافوق انسانی، قدرت بالا، سرعت، استقامت و چابکی که از گیاه قلبی شکلی که در واکاندا یافت میشو منشأ می‌گیرد، سطح عقلی بالا، شکارچی ماهر، ردیاب، استراتژیست، مخترع، مبارز تن‌به‌تن ژیمناست، برخوردار از لباس، چکمه و تجهیزات وایبرنیومی (نوعی فلز سخت در دنیای کمیک که قابلیت جذب انرژی را دارد و با هر ضربه سخت‌تر می‌شود)

بلک پانتر یا پلنگ سیاه (به انگلیسی: Black Panther) یکی از شخصیت‌های ابرقهرمان کمپانی مارول است و نخستین‌بار در چهار شگفت‌انگیز شمارهٔ ۵۲ و در تاریخ ۱۶ جولای ۱۹۶۶ ظاهر شد. این شخصیت توسط استن لی و جک کربی خلق شده‌است. نام واقعی بلک پانتر قدیم تیچاکا و بلک پانتر حال تیچالا است که نگهبان و پادشاه کشور آفریقایی به نام واکاندا می‌باشد اما بعدها به قهرمانی جهانی تبدیل می‌شود

فیلم شناسی[ویرایش]

بلک پانتر نخستین قهرمان سیاه‌پوست آمریکا می‌باشد. چادویک بوزمن نقش این شخصیت را در فیلم‌های زیر ایفا کرده‌است:

زندگی‌نامه خیالی شخصیت[ویرایش]

تی‌چالا پسر شاه تی‌چاکا بود که در امپراتوری خیالی واکاندا زندگی می‌کردند. در این کشور فلزاتی از جنس ویبرانیوم وجود داشت که هیچ وقت خراب نمی‌شدند و جنس سپر کاپیتان آمریکا از این فلز بوده‌ است. او پس از مرگ پدرش تی‌چاکا پادشاه واکاندا شد و با استفاده از گیاه قلبی شکل قدرت‌های ما فوق بشری مانند قدرت بالا، سرعت بالا، چابکی، زود درمانی (بعد از خوردن گیاه قلبی شکل)، پیدا کردن حواس مافوق بشری-پرش بلند، حرکات اکرباتیک وبالا رفتن توانایی‌هایی در مبارزهٔ تن به تن و قدرت‌ های زیر شاخهٔ این توانایی‌ها. همچنین با کمک فناوریهای اختراع خواهرش مانند لباس ضد گلوله مختل‌کنندهٔ اتصال و لباسی با قدرت جذب انرژی که فرد می‌تواند آن را علیه دشمن استفاده کند همچنین چنگال هایی از جنس ویبرانیوم. او عضوی از گروه انتقام‌جویان است.

منابع[ویرایش]

رده:تمیزکاری جعبه‌های ناوبری کمیک