پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند (فیلم ۱۹۸۱)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند
پوستر اکران در سینما
کارگردانباب رافلسون
فیلمنامه‌نویسدیوید مامیت
بر پایهپستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند
اثر جیمز کین
بازیگرانجک نیکلسون
جسیکا لنگ
مایکل لانر
آنجلیکا هیوستون
کریستوفر لوید
جان پی. رایان
توماس هیل
موسیقیمایکل اسمال
فیلم‌بردارسون نیکویست
تدوین‌گرگرم کلیفورد
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهپارامونت پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۰ مارس ۱۹۸۱ (۱۹۸۱-0۳-۲۰)
مدت زمان
۱۲۲ دقیقه
کشورآمریکا
آلمان غربی
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۲ میلیون دلار[۱]
فروش گیشه۱۲٬۲۰۰٬۰۰۰ دلار

پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند (انگلیسی: The Postman Always Rings Twice) فیلمی در ژانر نئو نوآر، جنایی و درام به کارگردانی باب رافلسون است که در سال ۱۹۸۱ منتشر شد.

این فیلم دومین اقتباس رمانی به همین نام نوشته جیمز کین است و پیش از این فیلمی با همین نام در سال ۱۹۴۶ و به کارگردانی تی گارنت ساخته شده‌است.

داستان[ویرایش]

فرانک چمبرز (جک نیکلسون) یک ولگرد، در یک غذاخوری روستایی در ایالت کالیفرنیا در دوران افسردگی آمریکا در تپه‌های خارج از لس آنجلس برای صرف غذا توقف می‌کند و در نهایت در آنجا کار می‌کند. این غذاخوری توسط یک زن جوان و زیبا، کورا اسمیت (جسیکا لنگ) و همسر بسیار بزرگترش، نیک پاپاداکیس (جان کولیکوس) مهاجر سخت کوش اما کسل‌کننده از یونان، اداره می‌شود. فرانک و کورا بلافاصله پس از ملاقات با یکدیگر رابطه نامشروع برقرار می‌کنند. کورا از وضعیت خود خسته شده‌است، با یک مرد مُسن که دوستش ندارد ازدواج کرده و در یک ناهارخوری که آرزو دارد صاحبش شود و پیشرفت کند کار می‌کند. او و فرانک قصد دارند نیک را بُکشند تا زندگی مشترک جدیدی را شروع کنند بدون اینکه غذاخوری خود را از دست بدهد. اولین تلاش آنها برای قتل ناموفق است، اما آنها با تلاش دوم خود موفق می‌شوند…

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "The Postman Always Rings Twice - Box Office Data, DVD and Blu-ray Sales, Movie News, Cast and Crew Information". The Numbers. Retrieved 2014-06-24.