مایکل کریگ هیلمن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از پروفسور هیلمن)
مایکل کریگ هیلمن Michael Craig Hillmann
تصویر هیلمن در جلسه حافظ‌شناسی همراه با بهرام مشیری
تصویر هیلمن در جلسه حافظ‌شناسی همراه با بهرام مشیری
زمینه کاریتاریخ، ایران‌شناسی، شعر، فلسفه و ادبیات
ملیت ایالات متحده آمریکایی
دانشگاهدانشگاه تگزاس در آستین

مایکل کریگ هیلمن (به انگلیسی: Michael Craig Hillmann) (زادهٔ ۵ مه ۱۹۴۰)، نویسنده، محقق و ایران‌شناس آمریکایی و استاد مطالعات ایران در دانشگاه تگزاس در آستین است.

زندگی‌نامه[ویرایش]

مایکل کریگ هیلمن، دارای مدرک دکترای ایران‌شناسی، (متولد ۵ ماه مه ۱۹۴۰) و استاد مطالعات فارسی در دانشگاه تگزاس در آستین و رئیس مؤسسه تخت جمشید است.

فعالیت‌های علمی[ویرایش]

او مقاله‌های زیادی به‌طور گسترده در مورد زبان و ادبیات فارسی منتشر کرده‌است. هیلمن متخصص در اشعار فارسی، داستان‌های فارسی و نثر فارسی چاپ شده ما بین سال‌های ۱۹۲۰ تا 1970s، آنچنان که در زندگی‌نامه ادبی ایشان چاپ شده در اواخر سال ۱۹۹۰ آمده‌است. ایشان همچنین در توسعه کتب و مقالات آموزشی زبان فارسی فعالیت‌های شایان ذکری انجام داده‌است و نتیجه آن یک برنامه درسی جدید آموزش زبان فارسی در چهار جلد به نام "فارسی برای امریکا (NS)" می‌باشد.

هیلمن دو کتاب مربوط بشرح حال خود با عنوان‌های "از دورهام تا تهران (۱۹۹۱)" و از کلاس درس به دادگاه (۲۰۰۸) منتشر کرده‌است. در کتاب "از کلاس درس به دادگاه" هیلمن تلاش کرده‌است داستان چگونگی درگیری‌های میان فرهنگی بین دانشگاهیان و گروه‌های تند رو در خاورمیانه که منجر به شکایت رسمی، اتهامات بی‌پایه و سوء استفاده از قانون همانند تبعیض، آزار و اذیت، نژادپرستی، و طرح دعوی در دادگاه علیه دانشگاه و دانشگاهیان را بیان می‌کند. در حال حاضر هیلمن بر روی مقاله‌ای به نام " شرح حال سوم" و پایانی به نام "به و از روستای مین To and From a Maine Village" و یک فرهنگ لغت فارسی برای انتشارات هیپوسرن آمریکا Hippocrene Books[۱] کار می‌کند.

مقالات به زبان انگلیسی[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]