پاندای کونگ‌فوکار ۲

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پاندای کونگ‌فوکار ۲
پوستر
کارگردانجنیفر یو نلسون
تهیه‌کنندهملیسا کاب
نویسندهجاناتان ایبل
گلن برگر
چارلی کافمن
بازیگرانجک بلک
داستین هافمن
آنجلینا جولی
جکی چان
لوسی لیو
گری اولدمن
دیوید کراس
ست روجن
جیمز هنگ
ژان کلود ون دم
میشل یئو
جیمز وودز
ویکتور گاربر
موسیقیهانس زیمر
جان پاول
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهپارامونت پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
۲۶ مه ۲۰۱۱
مدت زمان
۹۰ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۵۰ میلیون دلار[۱]
فروش گیشه۶۶۵٬۷ میلیون دلار[۲]

پاندای کونگ‌فوکار ۲ (به انگلیسی: Kung Fu Panda 2) پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی در سبک کمدی ووشیا اکشن است که توسط دریم‌ورکس انیمیشن ساخته و توسط پارامونت پیکچرز در سال ۲۰۱۱ توزیع شده‌است. کارگردان این فیلم جنیفر یو نلسون است و جک بلک، داستین هافمن، آنجلینا جولی، جکی چان، لوسی لیو، گری اولدمن، دیوید کراس، ست روجن، جیمز هنگ، ژان کلود ون دم، میشل یئو، جیمز وودز و ویکتور گاربر شخصیت‌های این انیمیشن را صداپیشگی می‌کنند. این فیلم دنبالۀ پاندای کونگ‌فوکار و دومین قسمت از مجموعه پاندای کونگ‌فوکار است. در این فیلم، پو و دوستانش (ببری، میمون، افعی، مانتیس و لک‌لک) به شهر گانگمن می‌روند تا از تسخیر چین توسط طاووس خبیث، لرد شن جلوگیری کنند و در عین حال گذشته فراموش شده پو را دوباره کشف کنند.

در سال ۲۰۱۶، پاندای کونگ‌فوکار ۳ و در سال ٢٠٢۴، پاندای کونگ‌فوکار ۴ در ادامۀ این فیلم ساخته شدند.

خلاصه داستان[ویرایش]

روزی روزگاری در قدیم که طاووس‌ها حاکمان شهر گانگمن بودند، با انجام آتش بازی به شهر شادی بخشیدند ولی پسرشان شن، سلاح خطرناکی درست می‌کند تا با آن بتواند بر کل چین حکومت کند. بز پیشگو هم پیش‌بینی می‌کند که اگر شن همین جور پیش برود، جنگجویی برخاسته از دایره سیاه‌وسفید یین و یانگ او را شکست می‌دهد، به همین دلیل هم به روستای پاندا‌ها می‌رود و برای جلوگیری از سرنوشتش همه‌شان را قتل‌عام می‌کند. از آن طرف هم پدر و مادر شن برای این سنگدلی و نادانی اش او را از شهر تبعیدش می‌کنند و شن آن جا قسم می‌خورد که بر می‌گردد و انتقام می‌گیرد.

صداپیشگان[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Kaufman, Amy (May 25, 2011). "Movie Projector: Memorial Day weekend to soar with Hangover, Kung Fu Panda sequels". Los Angeles Times. Archived from the original on November 7, 2018. Retrieved May 27, 2011.
  2. "Kung Fu Panda 2". Box Office Mojo. IMDb. Retrieved February 18, 2021.

پیوند به بیرون[ویرایش]