ویکی‌پدیا:ویکی‌پروژه رده‌بندی/جمع‌بستن در نام رده‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتویات این صفحه هنوز جنبهٔ پیشنهادی دارد و با گذر زمان و نظردهی ویرایشگران دیگر، ممکن است رسمیت بیابد و به‌عنوان یک سیاست یا رهنمود مطرح گردد.

در ویرایش و به‌روزرسانی این صفحه جسور باشید، ولی لطفاً پیش از انجام تغییرات عمده از صفحهٔ بحث برای مطرح کردن آن تغییرات و نظرخواهی در مورد آنها استفاده کنید.


آیین‌نامهٔ گزینش جمع‌بستن مناسب در نام رده‌ها[ویرایش]

آ) جمع‌های غلط را از هیچ روی نمی‌توان به‌کار برد و معیار فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.

ب) تا جایی که می‌شود جمع‌های مکسر و عربی استفاده نشود. (مگر در مواردی که جمع مکسر یا عربی، معنی مفرد دارد مانند جواهر، یا از مفردش بسیار پرکاربردتر است مانند مشاهیر، یا مفردش معنای دیگری دارد مانند اطلاعات)

  • در این موارد اگر جایگزینی وجود داشته باشد که با توجه به بندهای دیگر بتوان از آن استفاده کرد، باید آن جایگزین را به کار بریم. برای نمونه، به جای وقایع از رویدادها و به جای دلایل از دلیل‌ها استفاده بشود.

پ) تا زمانی که شدنی باشد با «ها» جمع ببندیم. موارد استثنا باید با اجماع کاربران تعیین شوند.

ت‌‍) برای حذف، تغییرنام یا ادغام یا حذف رده‌ای باید با بیان پیشنهاد حذف، ادغام یا تغییرنام آن به گونه‌ای که در ویکی‌پدیا:رده‌های درحال بررسی (en:Wikipedia:Categories for discussion) آمده‌است، رفتارکرد و رای‌گیری با نظر به سیاست‌ها و رهنمودهای ویکی‌پدیا انجام خواهدشد.

ث)مدت زمان رای‌گیری برای رده‌ها ۱۵ روز است و کم‌ترین شمار رای‌ها برای رسمیت‌یافتن رای‌گیری ۴ تا است و نظر موافقان دست‌کم باید ۱٫۵ برابر مخالفان باشد.

--سروش ☺گفت‌وگو ۲۰:۲۲, ۱۷ مارس ۲۰۰۷ (UTC)

نظرها[ویرایش]

خواهشمندیم نظرهای خود را در صفحهٔ بحث بیاورید و اگر می‌خواهید بندی به این آیین‌نامه بیفزایید آن را افزوده و امضا کنید.