ویکی‌پدیا:ویکی‌پروژه توپاک شکور

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

«ویکی‌پروژه توپاک شکور»



به ویکی ‏پروژه توپاک شکور خوش آمدید!

توپاک شکور کیست؟[ویرایش]

توپاک آمارو شکور' (سلطان رپ)(به انگلیسی: Tupac Amaru Shakur)‏ (۱۶ ژوئن ۱۹۷۱ – ۱۳ سپتامبر ۱۹۹۶) خواننده نامدار و تاثیرگذاترین موسیقی رپ بود که بیشتر با نام مستعار توپاک (2Pac) یا ماکاولی (Makaveli) شناخته می‌شد. میزان فروش آلبوم‌های وی تا به امروز ۲۵۰ میلیون نسخه بوده‌است و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی در جهان به شمار می‌رود. شکور علاوه بر موسیقی و فروش بالای آثارش، بازیگر و فعال اجتماعی نیز بوده‌است. ترانه‌های شکور عمدتاً درباره مضامین گوناگونی چون بزرگ شدن در خشونت و فقر، سختی‌های زندگی در محله‌های زاغه نشین، نژادپرستی، مشکلات اجتماعی و درگیری و رقابت موسیقیایی با سایر خوانندگان است. فعالیت او از سال ۱۹۹۰ به عنوان یک رقاص و پشتیبان در گروه موسیقی هیپ هاپ دیجیتال آندرگروند آغاز شد. از وی همچنین به عنوان یک مدافع برابری اجتماعی و حقوق بشر نیز یاد می‌شود. ( از مقاله ی توپاک شکور)

هدف[ویرایش]

تلاشی برای تکمیل مقالات مرتبط به توپاک و شناساندن این اسطوره به تمام فارسی زبانان

همکاری[ویرایش]

همه می‌توانند به پروژه پیوسته و در گسترش و تکمیل مقالات مربوط به توپاک شکور مشارکت داشته باشند خصوصا دوستانِ آشنا با وی و موسیقی هیپ هاپ . لطفا برای عضویت در پروژه نام خود را مانند # ~ ~~ به فهرست زیر بیافزایید.

  1. ogdanidl

به این توضیحات توجه کنید[ویرایش]

  • پیوند متن آن ترانه را از طریق الگوی {{مترولیریکس ترانه|}} به صفحهٔ مربوطه در بخش پیوند به بیرون اضافه کنید. (پیوند به الگوی مترولیریکس ترانه)
  • اشعار توپاک اغلب دارای مفهوم بوده و نباید همهٔ متون را آنطور که بنظر می‌آید ترجمه کنید.
  • تلاش کنید متن‌ها و عبارات را ساده و روان انتخاب کنید، آنطور که در زبان فارسی صحبت می‌کنیم.
  • از الگوهای مناسب استفاده کنید؛ برای نمونه، اگر بخشی از مقاله کامل یا صحیح ترجمه نشده‌است از الگوی {{اصلاح ترجمه بخش}} استفاده کنید. (پیوند به فهرست الگوهای پیامی)
  • اگر مقاله‌ای را مشاهده کردید که ناقص است، لطفاً مطمئن شوید الگوی {{توپاک-خرد}} به آن اضافه شده‌است.
  • حتماً جعبهٔ ناوبریِ آلبومِ ترانه‌ای که مقاله‌اش را تازه می‌سازید به مقاله و فهرست ترانه‌های آلبومش را در جعبه اطلاعات آهنگ اضافه کنید. (پیوند به رده:آلبوم‌های توپاک شکور)
  • از ترجمه کردن تمام متن ترانه خودداری کنید؛ ولی در ترجمه قسمت‌هایی از متن ترانه که میان متن‌های بخش داستان ترانه‌ها برای درک بهتر آن ذکر می‌شود آزاد هستید.
  • تلاش کنید تا جایی که درک عبارت دشوار نشود، از جایگزین مناسب فارسی برای واژه‌های عربی استفاده کنید. (برای نمونه، Side One:سمت اول - Part I:بخش ۱)

پیوندهای سودمند[ویرایش]