ویکی‌پدیا:تماس با ما - اجازه‌نامه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


خوانندگان
چگونه مشکلات یک مقاله را گزارش دهیم.

موضوعات مقالات
مشکلات مقاله‌هایی درباره شما، شرکت شما یا فردی که شما نمایندگی می‌کنید.

اجازه‌نامه
چگونه از محتوای ویکی‌پدیا استفاده کنیم، چگونه محتوای خود را به ویکی‌پدیا بفرستیم یا چگونه محتوای ناقض اجازه‌نامه را گزارش دهیم.

حمایت
توضیح روش حمایت مالی و اینکه این پول کجا خرج می‌شود.

مسائل خبری
اگر شما عضو یک گروه خبری هستید و به دنبال روشی برای تماس با ویکی‌پدیا می‌گردید


یک مثال از تصویر با مجوز آزاد

آیا می‌خواهید از محتوای ویکی‌پدیا استفاده کنید؟ ویکی‌پدیا بر پایه مجوز آزاد بنا شده‌است، این بدین معنی است که اجازه استفاده از محتویات آن را برای هر مقصودی می‌دهد. شما به راحتی می‌توانید از این محتوا استفاده کنید. به جز محتوای منصفانه که در مورد تصاویر در صفحه تصاویر به وضوح قید شده‌اند که این تصاویر آزاد نیستند و استفاده آن ممکن است نقض حق‌تکثیر باشد همچنین نقل‌قول‌ها نیز مصداقی از استفاده منصفانه هستند. بقیه محتوا باید آزاد باشند ولی ما نمی‌توانیم تضمین کنیم که این محتوا ناقض حق‌تکثیر هستند یا خیر، شما باید هنگام استفاده از محتوای ویکی‌پدیا بررسی کنید که آیا این محتوا ناقض حق‌تکثیر است یا خیر.

آیا محتوای ناقض حق‌تکثیر یافته‌اید؟ می‌توانید در تابلوی اعلانات مدیران درخواست کنید که به این محتوا رسیدگی شود یا به info-fa@wikimedia.org رایانامه بفرستید، فراموش نکنید که دقیقا ذکر کنید در کجا این نقض حق‌تکثیر رخ داده و چرا فکر می‌کنید نقض حق‌تکثیر وجود دارد.

شما می‌توانید با ارسال محتوا مثلا تصویر به ویکی‌پدیا کمک کنید شما می‌توانید تصویر را در صورتی که در جای دیگری منتشر نشده باشد مستقیما بارگذاری کنید یا به photosubmission@wikimedia.org (انگلیسی) بفرستید. توجه کنید که محتویات تحت اجازه‌نامهٔ Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 منتشر خواهند شد. همچنین توجه داشته باشید که اجابت ارسال از طریق رایانامه ممکن است چندین هفته به طول بینجامد. اگر محتوای شما قبلا منتشر شده‌باشد باید از روش دیگری آن را در اختیار ویکی‌پدیا قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر در این باره این صفحه (به زبان انگلیسی) را بخوانید.