ورزشگاه حافظیه

مختصات: ۲۹°۳۷′۲۶″شمالی ۵۲°۳۳′۲۲″شرقی / ۲۹٫۶۲۳۸۶۵°شمالی ۵۲٫۵۵۶۰۶۲°شرقی / 29.623865; 52.556062
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ورزشگاه حافظیه
Map
نام کاملورزشگاه حافظیه شیراز
محلشیراز، حافظیه
شروع ساخت۱۰ اسفند ۱۳۲۳
بازسازی۱۴۰۰
مالکوزارت ورزش و جوانان
گردانندهدره چیتویی
نوع زمینچمن طبیعی
گنجایش۲۰٬۰۰۰ نفر

ورزشگاه حافظیه ورزشگاهی در شیراز و واقع شده در روبروی آرامگاه حافظ است و محل برگزاری مسابقات تیم‌های شیرازی در لیگ برتر ایران و لیگ آزادگان است.[۱] این ورزشگاه با ظرفیت ۲۰ هزار نفر جمعیت محل برگزاری بازی‌های خانگی تیم‌های برق شیراز، فجر شهید سپاسی و برق جدید شیراز است؛ همچنین مسابقات دو و میدانی کشوری نیز در این ورزشگاه برگزار می‌شود.

جشنواره بالن‌های هوای داغ در ورزشگاه حافظیه شیراز[ویرایش]

آماده‌سازی بالن‌ها

به مناسبت هفته شیراز برای اولین بار در ایران ۱۲ بالون هوای داغ به‌طور هم‌زمان بر فراز آسمان شیراز به پرواز درآمدند. مراسم مذکور در طی دو مرحله برگزار گردید در مرحله اول در غروب و شب تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ بالون‌ها در ورزشگاه حافظیه مراسم نورافشانی شبانه داشتند و در صبح روز ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ بالونها از دو مکان ورزشگاه حافظیه و ورزشگاه دانشکده علوم پزشکی در بلوار چمران پرواز کردند و پس از ۲ ساعت پرواز بر فراز شیراز در نقاط مختلف شهر فرود آمدند.[۲][۳][۴]

پانویس[ویرایش]

  1. «ورزشگاه حافظیه شیراز با شرایطی ایدئال آماده میزبانی لیگ است». خبر گزاری فارس. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۴ مه ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۶ ژوئیه ۲۰۰۹.
  2. «: parstrd :..: اولین جشنواره بالون‌های هوای داغ ایران در شیراز افتتاح شد». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۴ مه ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۷ ژوئن ۲۰۱۱.
  3. http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1547056&Lang=P[پیوند مرده] ایسنا
  4. http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1546953&Lang=P بایگانی‌شده در ۱۴ نوامبر ۲۰۱۱ توسط Wayback Machine گزارش تصویری

منابع[ویرایش]