ورجان

مختصات: ۳۴°۲۶′۳″ شمالی ۵۰°۵۲′۵۸″ شرقی / ۳۴٫۴۳۴۱۷°شمالی ۵۰٫۸۸۲۷۸°شرقی / 34.43417; 50.88278[۱]
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ورجان
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانقم
شهرستانکهک
بخشمرکزی
نام محلیورجون
مردم
جمعیت۱،۰۲۴ نفر (۱۳۹۵)

ورجان روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کهک در استان قم ایران است. این روستا در فاصله 37 کیلومتری شهر قم (مرکز استان)، 25 کیلومتری جمکران و 6 کیلومتری کهک واقع شده است. این روستا یکی از سرسبزترین مناطق بخش کهک به شمار می آید که یکی از نکات مثبت آن در جذب گردشگر می باشد.


وجه تسمیه[ویرایش]

نام این روستا این روستا از نام ورگان گرفته شده که به معنی جایی دژ مانند و سرپوشیده است.

شغل اصلی این مردمان کشاورزی بوده و در کنار آن به دامداری و مرغداری نیز اشتغال دارند. انار و انجیر دو نمونه از محصولاتی می باشند که کشت آنها از قدیم در این روستا رواج داشته و تا کنون نیز ادامه دارد. امکانات این روستا شامل گازکشی، برق کشی و اینترنت بوده و همچنین جاده آن آسفالت می باشد که به راحتی می توانید با وسیله نقلیه شخصی به این منطقه سفر کنید.[۲]

جمعیت[ویرایش]

این روستا در شهرستان کهک قرار دارد و براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱،۰۲۴ نفر (۳۲۷ خانوار) بوده‌است.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. «: کمیته تخصصی نام نگاری و یکسان‌سازی نام‌های جغرافیایی ایران :». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ اوت ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۱.
  2. «روستای ورجان».
  3. «درگاه ملی آمار> سرشماری عمومی نفوس و مسکن> نتایج سرشماری> جمعیت به تفکیک تقسیمات کشوری سال 1395». www.amar.org.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۵-۱۰.