هیلاری هان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هیلاری هان
هان در سال ۲۰۱۹
هان در سال ۲۰۱۹
اطلاعات پس‌زمینه
زاده۲۷ نوامبر ۱۹۷۹ ‏(۴۴ سال)
لکسینگتون (ویرجینیا)، ایالات متحده
ژانرکلاسیک
پیشه(ها)نوازنده ویولن
ساز(ها)
وبگاه

هیلاری هان (به انگلیسی: Hilary Hahn) (زادهٔ ۲۷ نوامبر ۱۹۷۹) نوازندهٔ ویولن اهل ایالات متحدهٔ آمریکا است.

زندگی‌نامه[ویرایش]

او در لگزینتون ویرجینیا متولد شد. زمانیکه سه ساله بود در مؤسسه بالتیمور وارد عرصه موسیقی شد. در سن ۱۰ سالگی وارد مؤسسه کورتیس واقع در فیلادلفیا شد و در سال ۱۹۹۱ اولین ارکستر خود را با سونی بالتیمور قرارداد بست.

هان اولین قرار داد ضبط موسیقی اش را در سال ۱۹۹۶ با شرکت موسیقی سونی امضا کرد او از مؤسسه کورتیس در ماه مه سال ۱۹۹۹ با مدرک لیسانس در رشته موسیقی فارغ‌التحصیل شد. علاقه او به موسیقی مجلسی است و جز یکی از اجرا کننده‌های موسیقی نیکولو پاگانینی محسوب می‌شود.

هان نوازندگی ویولن را یک ماه قبل از تولد چهار سالگی اش شروع کرد و از همان سن به مؤسسه پی بادی بالتیمور شروع به تحصیل کرد. بین سال‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۹ هان در بالتیمور زیر نظر کلارا برکوویچ تعلیم دید در سال ۱۹۹۰ هان به مؤسسه موسیقی کورتیس فیلادلفیا رفت و تحصیلاتش را ادامه داد.

در سال ۱۹۹۶ هنگامیکه هیلاری ۱۶ ساله بود موسیقی سونی با وی قرار داد ضبط امضا کرد و بعد از ۵ سال که مدت زمان قرار داد بود او دیگر قرار دادش را تمدید نکرد و در عوض هان با دویچه گرامافون در سال ۲۰۰۳ قرار دادی جدید امضا کرد.

هان در ارکسترهای بزرگ مانند ارکستر سمفونیک لندن، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، ارکستر سمفونیک رادیو اشتوتگارت، و ارکستر سمفونیک سنگاپور به اجراهای مختلف پرداخته‌است.

هان با ارکستر سمفونیک شیکاگو، ایلینوی در ماه مارس سال ۲۰۰۷ و در واتیکان به عنوان بخشی از جشن‌های پاپ بندیکت شانزدهم با رادیو اشتوتگارت ارکستر سمفونیک و هادی گوستاو همکاری نمود.

برخی از آثار ضبط‌شدهٔ هیلاری هان[ویرایش]

یوهان سباستیان باخ: ۱۹۹۷

کنسرتو ویولن بتهوون: ۱۹۹۹

کنسرتو بایبر و میر: ۲۰۰۰

کنسرتو ویولن برامس و استراوینسکی: ۲۰۰۱

کنسرتو مندلسون و شوستاکوویچ: ۲۰۰۲

کنسرتو باخ: ۲۰۰۳

الگار: ۲۰۰۴

موتسارت: ۲۰۰۵

پاگانینی: ۲۰۰۶

شونبرگ: ۲۰۰۸

آثار آوازیِ یوهان سباستیان باخ: ۲۰۱۰

چایکوفسکی: ۲۰۱۰

کارلس لوز: ۲۰۱۱

منابع[ویرایش]

  1. "Hilary Hahn,Violin". the Strad. Archived from the original on April 22, 2016.
  2. "Hilary Hahn, J.B. Vuillaume, 1865". Tarisio (به انگلیسی). Archived from the original on August 6, 2019. Retrieved September 17, 2019.

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Hilary Hahn». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۴ اسفند ۱۳۹۰، ساعت ۲۰:۱۵ (ایران).