هربی پرواز می‌کند

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از هربی: با باک پر)
هربی پرواز می‌کند
پوستر رسمی
کارگردانآنجلا رابینسون
تهیه‌کنندهرابرت سایموندز
نویسندهمایلز میلار
آلفرد گاف
رابرت بن گارانت
توماس لنون
بازیگرانلیندزی لوهان
مت دیلون
برکین مایر
جاستین لانگ
مایکل کیتون
شریل هاینز
موسیقیمارک مادرزبا
فیلم‌بردارگرگ گاردینر
تدوین‌گروندی گرین‌بریکمونت
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهاستودیو سینمایی والت دیزنی
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۲ ژوئن ۲۰۰۵ (۲۰۰۵-06-۲۲)
مدت زمان
۱۰۲ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۵۰ میلیون دلار
فروش گیشه۱۴۴٬۱۴۶٬۸۱۶ دلار

هربی پرواز می‌کند با نام اصلی هِربی: کاملاً مجهز (به انگلیسی: Herbie: Fully Loaded) فیلمی کمدی ورزشی به کارگردانی آنجلا رابینسون و نویسندگی توماس لنون، رابرت بن گارانت، آلفرد گاف و مایلز میلار محصول سال ۲۰۰۵ آمریکا است. از بازیگران اصلی آن می‌توان به لیندزی لوهان، جاستین لانگ، مت دیلون و مایکل کیتون اشاره کرد. بسیاری از راننده‌های نسکار مانند‌ جف گوردون و جیمی جانسون در نقش‌های کوتاه در فیلم حضور دارند. این فیلم، ششمین و آخرین قسمت از سری فیلم‌های ماشین سحرآمیز است که در ۲۲ ژوئن ۲۰۰۵ منتشر شد و در سراسر جهان بیش از ۱۴۴ میلیون دلار فروش رفت.

این فیلم بر اساس داستان هربی ساخته شده که یک فولکس بیتل با شخصیتی شبیه انسان است.

داستان[ویرایش]

مگی پیتون اولین کسی از اعضای خانواده خود است که موفق می‌شود مدرک دانشگاهی بگیرد و به خاطر این از پدر خود یک ماشین هدیه می‌گیرد. وقتی که می‌بیند این ماشین یک فولکس واگن (هربی) است، در ذوقش می‌خورد. او با این فولکس به گاراژ کوین می‌رود تا با هم ماشین را امتحان کنند. رانندگی با فولکس آن‌ها را به یک نمایشگاه ماشین می‌رساند و در آن‌جا مگی موفق می‌شود «تریپ مورفی» قهرمان را در یک مسابقه خیابانی شکست دهد.

«تریپ» درخواست تجدید مسابقه می‌کند و با یک دایتونا ۵۰۰ مگی را به چالش می‌کشد. مگی سعی می‌کند در این رقابت‌ها دست‌فرمان خوب خود را به پدرش نشان دهد.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]