هانیبال (فیلم ۲۰۰۱)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از هانیبال (فیلم))
هانیبال
Hannibal
پوستر فیلم هانیبال
کارگردانریدلی اسکات
تهیه‌کنندهدینو دلارنتیس
نویسندهتوماس هریس
بازیگرانآنتونی هاپکینز
گری اولدمن
جولیان مور
هیزل گودمن
ایوانو مارسکوتی
انیو کولتورتی
موسیقیهانس زیمر
فیلم‌بردارجان ماتیسون
تدوین‌گرپیترو اسکالیا
تاریخ‌های انتشار
۹ فوریه ۲۰۰۱
مدت زمان
۱۳۱ دقیقه
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۸۷ میلیون دلار
فروش گیشه۳۵۱٫۶ میلیون دلار

هانیبال (به انگلیسی: Hannibal) یکی از چندگانه فیلم‌های مربوط به شخصیت هانیبال لکتر یک دکتر روانی است که به قلم توماس هریس نوشته شده‌است. این فیلم آمریکایی به کارگردانی ریدلی اسکات محصول سال ۲۰۰۱ میلادی بوده که ادامه فیلم سکوت بره‌ها است.

خلاصه داستان[ویرایش]

۱۰ سال پس از موفقیت استارلینگ در پرونده بیل بوفالو و ارتقای کلاریس در کارش و تبدیل شدن به یک مأمور ویژه FBI، پرونده هانیبال لکتر که در قسمت قبل از تیمارستان فرار کرده را به او می‌سپارند.

در این میان مردی ثروتمند به نام ماوسن ورگر تنها قربانی زنده هانیبال لکتر(گری اولدمن) می‌خواهد از دکتر لکتر که در حالت مستی از او خواسته بود تا پوست خودش را بکند انتقام بگیرد.

دکتر لکتر هم در این مدت در کتابخانه و موزه نشست‌های ادبی تشکیل می‌دهد و برای مردم در مورد هنر و تاریخ سخنرانی می‌کند، در میان شنوندگان، شخصی به نام پازی در اطلاعیه‌ای متوجه می‌شود که نام دکتر لکتر جزو ده نفری است که اف‌بی‌آی در پی آنهاست و در صورت معرفی او ۳ میلیون دلار می‌پردازند. پازی با برقراری رابطه ای دوستانه با دکتر لکتر به ظاهر اعتماد او را جلب می‌کند و با نقشه ای اثر انگشت او را به دست می‌آورد.

پازی پس از اهدا کردن اثر انگشت به اف بی آی نیمی از پول جایزه را به دست می‌آورد ولی در مقابل لو دادن مکان دکتر مقاومت می‌کند و شخصا پرونده را در دست می‌گیرد اما قبل از اینکه کاری کند ، دکتر متوجه شده و او را گیر می‌اندازد.

دکتر با تهدید پازی که خانواده اش را می‌خورد اطلاعاتی به دست می‌آورد و سپس به روش اعدام قدیمی شکم پازی را پاره و او را اعدام می‌کند و دل و روده های پازی کف خیابان می‌ریزد. پس از آن دکتر به آمریکا برمی‌گردد تا استارلینگ را پیدا کند اما افراد ورگر اورا بی هوش می کنند و به خانه ورگر می برند تا شب اورا با شکنجه بکشند. هنگامی که ورگر و افرادش قصد داشتند هانیبال را بکشند، استارلینگ سر می رسد و لکتر را نجات می‌دهد اما افراد ورگر و خودش به دست گرازهای وحشی کشته می شوند.

منابع[ویرایش]