هانا (فیلم ۲۰۱۱)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از هانا (فیلم))
هانا
کارگردانجو رایت
تهیه‌کنندهلسلی هولران
مارتی ادل استین
نویسندهسث لاکهد
دیوید فار
بازیگرانسورشا رونان
اریک بانا
کیت بلانشت
اولیویا ویلیامز
تام هالندر
پال برچرد
موسیقیکمیکال برادرز
فیلم‌بردارآلوین کوشلر
تدوین‌گرپال توتیل
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهفوکوس فیچرز
سونی پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۸ آوریل ۲۰۱۱ (۲۰۱۱-۰۴-۰۸) (ایالات متحده)
  • ۶ مه ۲۰۱۱ (۲۰۱۱-۰۵-۰۶) (بریتانیا)
[۱]
مدت زمان
۱۱۱ دقیقه
کشور آلمان
 بریتانیا
 ایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
آلمانی
هزینهٔ فیلم۳۰ میلیون دلار
فروش گیشه۶۳٬۷۸۲٬۰۷۸[۲] دلار

هانا (به انگلیسی: Hanna) یک فیلم اکشن مهیج اروپایی-آمریکایی محصول سال ۲۰۱۱ به کارگردانی جو رایت است. نقش اول فیلم سورشا رونان می‌باشد و بازیگرانی همچون اریک بانا و کیت بلانشت در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. هانا ۸ آوریل ۲۰۱۱ در آمریکا و ۶ مه ۲۰۱۱ در اروپا اکران شد.

داستان[ویرایش]

داستان درباره یک دختر ۱۶ ساله به نام هانا است که توسط پدرش اریک هلر در فنلاند تمرین داده می‌شود تا تبدیل به یک آدمکش حرفه‌ای شود. هانا از دوسالگی توسط اریک که یک مامور سابق سازمان سیا بود تعلیم داده می‌شد. اریک با دانستن رازی که نمی‌توانست آن را فاش سازد، سازمان را ترک کرده و به مکانی نامعلوم در قطب شمال رفت. ماریسا وایگلر یک افسر سازمان سیا قصد کشتن اریک را داشت. اریک نیز به هانا برای کشتن ماریسا آموزش داده بود. هانا کتاب‌های متل زیادی می‌خواند و دانش فراوانی درباره رزم جنگ داشت و حتی به راحتی می‌توانست به چندین زبان مختلف صحبت کند. به دلیل تمریناتی که به دور از تمدن داشت، با فرهنگ و تکنولوژی روز برخورد نداشت.

در یکی از شبها هانا به اریک گفت که دیگر آماده‌است. اریک نیز فرستنده‌ای نزد او آورد که با زدن سوئیچ قادر بود دنیای خارج را از وجود آنها باخبر سازد. اریک نیز به هانا گفت اگر ماریسا او را پیدا کند دستبردار نیست تا یکی از آنها کشته شوند و این آزادی عمل را به هانا داد تا خود تصمیم بگیرد. بعد از گذشت مدتی هانا به آرامی سوئیچ را فشار داد و سیگنال محل زندگیشان را برای ماریسا فرستاد. ماریسا نیز تیمی را به آنجا فرستاد اما....

پانویس[ویرایش]

  1. تاریخ اکران جهانی هانا وبگاه رسمی بایگانی‌شده در ۲۰۱۱-۱۰-۲۴ توسط Wayback Machine - بازبینی در ۲۲ اوت ۲۰۱۲
  2. فروش جهانی هانا در وب‌گاه باکس‌آفیس‌موجو - بازبینی در ۲۲ اوت ۲۰۱۲

پیوند به بیرون[ویرایش]