نیک ووییچیچ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از نیک ویجیک)
نیک ووییچیچ
وویچیچ در ۲۰۱۶
نام هنگام تولدنیکولاس جیمز ووییچیچ
زادهٔ۴ دسامبر ۱۹۸۲ ‏(۴۱ سال)
ملبورن، استرالیا
تحصیلاتمدرک کارشناسی در حسابداری و برنامه‌ریزی مالی
محل تحصیلدانشگاه گریفیث
پیشهمبلغ مسیحی، سخنران انگیزشی
همسر(ها)کانائه میاهارا
فرزندانکیوشی جیمز ووییچیچ _ دژان لوی ووییچیچ _ الی لورول ووییچیچ _ اولیویا مای ووییچیچ
وبگاه

نیکلاس جیمز ووییچیچ (Nicholas James Vujicic) چهارم دسامبر ۱۹۸۲ در استرالیا متولد شد و به علت ابتلا به سندرم تترا-آمیلیا هنگام تولد از نعمت دست و پا محروم بوده‌است.

هر چند در کودکی دچار افسردگی شده بود، اما کم‌کم و با کمک مادرش، آموخت که از زائدهٔ کوچکی که به جای پا در بدن او وجود داشت، استفاده کند و قابلیت‌های خود را افزایش دهد. او در دبیرستان رهبری گروهی را بر عهده گرفت که برای یک خیریه اعانه جمع‌آوری می‌کردند و از آن به بعد به کارهای عام‌المنفعه رو آورد.

نیک وویچیچ در سن ۲۱ سالگی از دانشگاه گریفیث با دو مدرک لیسانس در رشته‌های حسابداری و برنامه‌ریزی مالی فارغ‌التحصیل شد. نیک سخنران انگیزشی و مدیر سازمان غیرانتفاعی «زندگی بی حد و مرز» است. از دیگر مهارت‌های او شنا، موج‌سواری و گلف است.

وی در ۹ مارس ۲۰۰۲، به کالیفرنیا نقل مکان و در سال ۲۰۰۸ در مک کینی، تگزاس، نزدیک دالاس، با کانائه میاهار ملاقات کرد. آنها در ۱۲ فوریه ۲۰۱۲ ازدواج کردند. آنها در حال حاضر دارای ۴ فرزند هستند و در کالیفرنیا زندگی می‌کنند. او در کتاب خود زندگی بی حد و مرز می‌گوید: من بدون دست و پا به دنیا آمدم اما هرگز در حصار شرایط خود نماندم. من به سراسر دنیا سفر می‌کنم و به میلیون‌ها نفر الهام می‌بخشم تا با ایمان، امید، عشق و شجاعت خویش بر ناملایمات زندگی چیره شوند و به آرزوهای خود برسند.

او هم‌اکنون یکی از تأثیر گذارترین سخنرانان موفقیت در دنیا محسوب می‌شود و مؤسسه زندگی بدون دست و پا را که در زمینه موفقیت فعالیت دارد اداره می‌کند.

او در سال ۹۷ به ایران سفر کرد و در هتل اسپیناس پالاس تهران برای ۱۴۰۰ نفر به سخنرانی پرداخت.

منابع[ویرایش]

http://en.wikipedia.org/wiki/Nick_Vujicic