ندای خوآرز: غرق در خون

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ندای خوآرز: غرق در خون
Call of Juarez: Bound in Blood
توسعه‌دهنده(ها)تکلند
ناشر(ها)یوبی‌سافت
سریندای خوارز (مجموعه بازی) ویرایش این در ویکی‌داده
موتورChrome Engine ویرایش این در ویکی‌داده
سکو(ها)ایکس‌باکس ۳۶۰
مایکروسافت ویندوز
پلی‌استیشن ۳ ویرایش این در ویکی‌داده
تاریخ(های) انتشار
ژانر(ها)اکشن وسترن
حالت(ها)بازی ویدئویی تک‌نفره
بازی ویدئویی چندنفره ویرایش این در ویکی‌داده
گروه سنیMature - مناسب برای تمامی افراد و گروه‌های سنی ۱۷ سال و بالاتر

ندای خوآرز: غرق در خون(به انگلیسی: Call of Juarez: Bound in Blood) یک بازی تیراندازی اول شخص و در سبک وسترن است که داستان آن در بین سال‌های ۱۸۶۴–۱۸۶۶ اتفاق می‌افتد. این بازی توسط شرکت تکلند ساخته و توسط شرکت یوبی‌سافت در ۳۰ ژوئن ۲۰۰۹ برای پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰ و رایانه های شخصی منتشر شده‌است.

داستان بازی[ویرایش]

دو برادر، ری و توماس تفنگ هایشان را به هم نشانه رفته‌اند و ماریسا در نزدیکی توماس ایستاده‌است. ری: «من دوست داشتم و تو به من دروغ گفتی. هر جفتتون به هم خیانت کردین». در همان نزدیکی ولیام سر در گریبان گرفته و زیر لب زمزمه می‌کند که چطور عشق به یک زن و طلا، خانوادهٔ آن‌ها را نابود کرده‌است. صفحه تاریک می‌شود و تنها صدای گلوله و فریاد ماریسا شنیده می‌شود. به دو سال قبل یعنی ۱۸۶۴ برمی‌گردیم، ری و توماس از جبههٔ جنگ داخلی فرار می‌کند تا به کمک خانواده‌شان بروند. کلنل بارنزبی به دنبال آن‌ها است. هنگامی که ری و توماس به خانه می‌رسند، می‌بیند که مادرشان مرده‌است و برادر کوچک‌ترشان، ویلیام در کنار او نشسته‌است. آن‌ها قسم می‌خورند تا انتقام بگیرند و دوباره خانهٔ خود را بسازند.

سبک بازی[ویرایش]

بازی Call of Juarez: Bound in Blood در سال ۲۰۰۹ در سبک تیراندازی وسترن ساخته شد. بازی به نسخهٔ اریجینال خود یعنی Call of Juarez پایبند بوده و در همان سبک و سیاق است. بازی توسط Techland طراحی و شرکت Ubisoft آن را برای کنسول‌های مختلف و مایکروسافت ویندوز منتشر کرده‌است. فضای بازی اکثراً دو شهر لس‌آنجلس و مکزیک را نمایش می‌دهد. ری و توماس کاراکترهای اصلی بازی هستند که تفنگ‌های مختلفی دارند. آن‌ها باید از دشمنان خود فرار کنند یا با آن‌ها روبه‌رو شده و جان سالم به در ببرند. در همین حواشی آن‌ها با دختری به نام ماریسا آشنا می‌شوند که علاقه به او، باعث اختلاف دو برادر می‌شود. ری از اهالی مکزیک دربارهٔ طلاهای آزتک‌ها می‌شنود و به دنبال راهی است که بدون گیر افتادن، طلاها را به دست بیاورد. نظرات مثبتی دربارهٔ بازی وجود دارد به خصوص دربارهٔ داستان آن، مکانیسم تیراندازی، لهجهٔ وسترنی کاراکترها و وجود حالت چند نفری (مولتی پلیر) در بازی؛ درعین‌حال منتقدان گفته‌اند، طراحی هر مرحله تکراری است و حرکات دشمنان، مصنوعی به نظر می‌رسد. با این تفاسیر، بازی فروش خوبی در جهان داشته‌است.


سیستم مورد نیاز(نسخه pc)[ویرایش]

Processor: Intel Pentium 4 3.2GHz / AMD Athlon 64 3500

Graphics: AMD Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 6800 XT

System Memory: 1 GB RAM

Storage: 4 GB Hard drive space

DirectX 9 Compatible Graphics Card

بازتاب‌ها[ویرایش]

ندای خوارز: غرق در خون، در تمامی پلتفرم‌های عرضه شده توانست نمرات متوسطی را دریافت کند. وبگاه متاکریتیک امتیازهای ۷۸٪ برای نسخه‌های پلی استیشن ۳ و رایانه‌های شخصی و امتیاز ۷۷٪ برای نسخهٔ ایکس باکس ۳۶۰ را به این بازی داده‌است.[۴][۵][۶]

منابع[ویرایش]

  1. Cocker, Guy (2009-05-18). "Call of Juarez: Bound in Blood Exclusive Multiplayer Hands-On - Modes and Character Classes". GameSpot. Retrieved 2009-05-19.
  2. "Vurp - Call of Juarez: Bound in Blood - Australian Release Date". Vurp. Retrieved 2009-06-16.
  3. Orry, James (2009-04-29). "Call of Juarez: Bound in Blood on July 3". VideoGamer. Retrieved 2009-05-19.[پیوند مرده]
  4. "Call of Juarez: Bound in Blood". Metacritic (به انگلیسی). Retrieved 2021-04-22.
  5. "Call of Juarez: Bound in Blood". Metacritic (به انگلیسی). Retrieved 2021-04-22.
  6. "Call of Juarez: Bound in Blood". Metacritic (به انگلیسی). Retrieved 2021-04-22.