مکتب قرآن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

مکتب قرآن، مدارسی دینی بود که در مناطق اهل سنت ایران قبل از انقلاب توسط علامه احمد مفتی زاده بنیان زده شد. که ابتدا در سال ۱۳۵۶ در مریوان و سنندج به صورت مدرسه قرآن تأسیس گردید و مورد استقبال مردم قرار گرفت که در سال ۱۳۵۹ به مکتب قرآن تغییر نام یافت و به صورت یک حرکت دینی در منطقه غرب اهل سنت در آمد . حسن امینی و تعدادی از اعضا مکتب قرآن از همفکران قبلی جدا شدند و مکتب قرآن کردستان (اقلیت) را تشکیل دادند. اکثریت هم پیروان شورای مدیریت مکتب قرآن در حال فعالیت هستند.

[۱] [۲] به فعالیت می‌پردازند[۳].

ماهیت [۴][ویرایش]

توقعی فکری و عقلانی از باورهای دینی؛ یعنی دادن درک صحیح از دین و نقش آن در تنظیم و هدایت افعال مسلمانان بر اساس برداشت کاکه احمد مفتی زاده از قرآن و سنت.

منبع[ویرایش]

وب گاه رسمی مکتب قرآن (جناح اکثریت)

نشریه راه ما (نشریه داخلی جناح اقلیت)

پانویس[ویرایش]

  1. «مکتب قرآن». دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۴-۰۷.
  2. «پایگاه اطلاع رسانی مکتب قرآن کردستان | اسلام کرد». پایگاه اطلاع رسانی مکتب قرآن کردستان. بایگانی‌شده از اصلی در ۸ مه ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۴-۰۷.
  3. گفت، محمد (۲۰۱۵-۰۷-۰۸). «مکتب قرآن ، چگونگی تأسیس ، اهداف و برنامه های آن و شرح حال کاک احمد مفتی زاده». نوگرا. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۴-۰۷.
  4. احمد مفتی زاده. «دوازده نامه خطاب به مدیریت شورای مکتب قرآن» (به فارسی و کردی). بایگانی‌شده از اصلی در ۲۸ فوریه ۲۰۲۱. دریافت‌شده در ۷ آوریل ۲۰۲۰.

جستارهای وابسته[ویرایش]

احمد مفتی زاده
فاروق فرساد
ناصر سبحانی
حسن امینی