مهرین‌آباد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مهرین‌آباد
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانزنجان
شهرستانخدابنده
بخشبخش سجاس‌رود
دهستانآق بلاغ
نام محلیمِرناوا {به ترکی}
سال بنیاددر زمان مادها
مهرین‌آباد بر ایران واقع شده‌است
مهرین‌آباد
۳۶°۰۸′۴۸″شمالی ۴۸°۲۵′۲۷″شرقی / ۳۶٫۱۴۶۶۶°شمالی ۴۸٫۴۲۴۰۳°شرقی / 36.14666; 48.42403
مردم
جمعیت۹۵ نفر (سرشماری ۹۵)
اطلاعات روستایی
کد آماری۲۳۴۸۰۳
پیش‌شمارهٔ تلفن+98

مهرین‌آباد، روستایی از توابع بخش سجاس‌رود شهرستان خدابنده در استان زنجان ایران است.چشمه آب سرد معروف به "داش بلاق" در این روستا واقع شده است که آب آن از کیفیت بالایی برخوردار می باشد که که مردم از ان آب برای اشامیدن استفاده میکنند.شغل مردم روستا کشاورزی و دامداری، آب و هوای آن سرد و کوهستانی است. دارای طبیعت کهستانی بکر و کم نظیر،دارای گیاهان داروی فراوان در کوه ها و کوه پایه ها، روستایی گردشگری در جنوب استان زنجان با کوه ها، دشت ها و رود فصلی در سمت جنوبی روستا که از که از زیبایی های عالی روستا می باشد. اهالی این روستا بسیار مهمان نواز و مهمان دوست با مهمان ها بسیا سمیمی به حدی که مهمان احساس میکند در خانه خود قرار دارد.این روستا به اُتاوای ایران معروف است.در فصل بهار گردشگران زیادی برای تفریح، استراحت و جیدن گیاهان دارویی به کوههای و جنکل های این روستا می ایند. با جنگل های تایگا ،درختان کاج ، سنوبر ، سرو، گردو،

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان آق بلاغ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۰ نفر (۳۶خانوار) بوده‌است.


منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

ویکی از اهالی این روستا