معدن بینگم کنین

مختصات: ۴۰°۳۱′۲۳″شمالی ۱۱۲°۰۹′۰۴″غربی / ۴۰٫۵۲۳°شمالی ۱۱۲٫۱۵۱°غربی / 40.523; -112.151
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از معدن دره بینگهام)
Bingham Canyon Mine
A more than two-mile wide canyon of terraced mountains
Mine in 2003
مکان
Bingham Canyon Mine در یوتا واقع شده
Bingham Canyon Mine
Bingham Canyon Mine
موقعیتشهرستان سالت‌لیک، یوتا
StateUtah
کشورUnited States
مختصات۴۰°۳۱′۲۳″شمالی ۱۱۲°۰۹′۰۴″غربی / ۴۰٫۵۲۳°شمالی ۱۱۲٫۱۵۱°غربی / 40.523; -112.151
تولید
تولیداتCopper
گونهOpen-pit
تاریخچه
سال اکتشاف1848
آغاز به کار۱۹۰۶ (۱۹۰۶)
مالک
شرکتRio Tinto Group
Bingham Canyon Open Pit Copper Mine
معدن بینگم کنین در یوتا واقع شده
معدن بینگم کنین
مشاحت900 hectares
ش. منبع ثبت ملی66000736
تاریخ‌های مهم
افزوده‌شده به
فهرست ملی
November 13, 1966[۱]
ثبت در NHLNovember 13, 1966[۲]

معدن بینگم کنین (به انگلیسی: Bingham Canyon Mine)بینگهام یا معدن مس کنه‌کات یا معدن مس بوتا یک معدن روباز است که در ایالت یوتا آمریکا قرار دارد که ۹۷۰ متر عمق و ۴ کیلومتر عرض دارد و بزرگترین گودال ساخت بشر است. وسعت این معدن ۷۷۰ هکتار می‌باشد و از فضا قابل مشاهده است.

کار خاک برداری این حفره عظیم از سال ۱۸۶۳ شروع شد و هنوز ادامه دارد و هر روز بر بزرگی آن افزوده می‌شود. این معدن متعلق به شرکت ریو تینتو است. این معدن به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ مس در ایالات متحده، حدود ۱۳ درصد از مس مورد نیاز این کشور را فراهم می‌کند و بیش از هر معدن دیگری در جهان سنگ معدن مس تولید کرده است (حدوداً ۱۶٫۴ میلیون تن).


بنابر توضیحاتی که در سایت رسمی معدن وابسته به شرکت ریوتینو آمده است، بینگم کنین به مانند بسیاری از معادن دیگر، میزبان بازدیدکنندگانی است که می‌خواهند چیزهای بیشتری از معدن بدانند و از آثار آن بر زندگی روزمرۀ انسان‌ها بیشتر مطلع گردند[۳]. بر اساس آمارهای ارائه شده در سایت یاد شده، مرکز بازدید این معدن در سال ۱۹۹۲ درآمدی حدود ۲.۸ میلیون دلار داشته است، که این در مقایسه با درآمد ۱.۸ میلیارد دلاری[۴] سالانۀ این معدن، رقم اندکی به شمار می‌رود که در اختیار بنیاد خیریۀ مرتبط قرار گرفته است.

منابع[ویرایش]

  1. سازمان پارک‌های ملی (۲۰۰۷-۰۱-۲۳). "National Register Information System". National Register of Historic Places. National Park Service.
  2. "Bingham Canyon Open Pit Copper Mine". National Historic Landmark summary listing. National Park Service. Archived from the original on March 23, 2009. Retrieved 2008-07-12.
  3. «مرکز بازدیدکنندگان معدن بینگهم کانین». سایت رسمی یوتا کاپر وابسته به شرکت ریوتینو. بایگانی‌شده از اصلی در ۳ ژوئیه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۰۶-۰3-۲۰13. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  4. Bon, R.L.; Krahulec, K.A. (May 2007). Utah, Mining Engineering. p. 120.

پیوندها[ویرایش]