مرد عوضی (فیلم ۱۳۷۶)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از مرد عوضی (هنرمند))
مرد عوضی
پوستر فیلم
کارگردانمحمد رضا هنرمند
بازیگرانپرویز پرستویی
فاطمه معتمدآریا
افسانه بایگان
رضا ژیان
محمود پاک‌نیت
رضا شفیعی‌جم
عزت الله مهرآوران
حمید لولایی
تدوین‌گرمحمدرضا مویینی
مدت زمان
۱۰۰ دقیقه
کشورایران
زبانفارسی
فروش گیشه۹۰۲ میلیون تومان

مرد عوضی فیلمی کمدی از محمدرضا هنرمند محصول سال ۱۳۷۶ است.فرهاد توحیدی برای این فیلم کاندیدای بهترین فیلمنامه از جشن خانه سینما شد.[۱]

خلاصه داستان[ویرایش]

خسرو پذیرش، مخترع یک پودر جادویی لباسشویی، به یک کارخانه تولید پودر می‌رود تا با دیدن مدیرعامل، اختراعش را به تولید برساند اما در آسانسور دچار سانحه می‌شود. از طرفی دیگر داریوش مدیر عامل کارخانه هم سکته مغزی می‌کند و فوت می‌شود. در بیمارستان متخصص آن دو را عمل می‌کند و مغز دونفر را جابه‌جا می‌کند. خسرو را دفن می‌کنند و داریوش با مغز خسرو دوباره وارد زندگی می‌شود.

بازیگران[ویرایش]

فروش[ویرایش]

میزان فروش فیلم به تفکیک سال نمایش، به شرح زیر است:

سال تعداد بلیت میزان فروش منبع ارزش در (۱۴۰۰[۲])
۱۳۷۷ ۳٬۷۹۲٬۰۳۳ ۸۴۹٬۳۶۴٬۶۲۰ [۳] ۵۹٬۳۱۱٬۶۵۵٬۳۱۲
۱۳۷۸ ۲۷۰٬۹۶۳ ۵۲٬۴۹۵٬۷۱۰ [۴] ۳٬۰۵۲٬۲۳۸٬۵۹۴
۱۳۷۹ ۴٬۳۴۶ ۹۰۱٬۹۰۰ [۵] ۴۶٬۵۷۰٬۹۹۱
۴٬۰۶۷٬۳۴۲ ۹۰۲٬۷۶۲٬۲۳۰ ۲۹۰۱۳۰۱۱۳۱۳

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. http://www.sourehcinema.com/Festival/Film/History.aspx?Kind=External&Id=138109251995&FilmName=مرد%20عوضي. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  2. داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایران از مرجع «سری زمانی شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی ۱۰۰=۱۳۹۵ (از ۱۳۱۵ تاکنون)». ۲۰۱۹. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۹. و بر اساس داده‌های بانک مرکزی استخراج شده‌اند.
  3. فتحی، زهره؛ خاموشی، پانته‌آ (تابستان ۱۳۹۶). سالنامه آماری سینمای ایران سال ۱۳۷۷ (PDF). سازمان سینمایی کشور. ص. ۷. بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۵ اكتبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۱۱ اكتبر ۲۰۱۹. تاریخ وارد شده در |access-date=،|archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  4. فتحی، زهره؛ خاموشی، پانته‌آ (تابستان ۱۳۹۶). سالنامه آماری سینمای ایران سال ۱۳۷۸ (PDF). سازمان سینمایی کشور. ص. ۷. بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۱۱ اكتبر ۲۰۱۹. تاریخ وارد شده در |access-date= را بررسی کنید (کمک)
  5. فتحی، زهره؛ خاموشی، پانته‌آ (تابستان ۱۳۹۶). سالنامه آماری سینمای ایران سال ۱۳۷۹ (PDF). سازمان سینمایی کشور. ص. ۱۳. بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۷ اكتبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۱۱ اكتبر ۲۰۱۹. تاریخ وارد شده در |access-date=،|archive-date= را بررسی کنید (کمک)

پیوند به بیرون[ویرایش]