انتشارات مبتکران

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از مبتکران)

انتشارات حج اصغریون(وابسته به شرکت آموزشی فرهنگی مبتکران) یک مؤسسه انتشاراتی ایرانی است که در زمینه چاپ کتاب‌های کمک آموزشی به خصوص دوره دبیرستان فعالیت می‌کند. از مجموعه کتاب‌های این انتشارات می‌توان به مرشد، رشادت، پایا و یوز اشاره نمود[۱] این انتشارات در سال ۱۳۶۷ کار خود را آغاز کرده‌است.[۲]

شرکت آموزشی، فرهنگی و انتشاراتی مبتکران
بنا نهاده۱۳۶۵
دفتر مرکزیتهران، خیابان انقلاب، تقاطع خیابان فخر رازی و وحید نظری، پلاک ۵۹
محدودهٔ فعالیتایران
افراد کلیدییحیی دهقانی (مدیرعامل)
محصولاتکتاب کمک آموزشی، سی دی آموزشی، کتاب دانشگاهی، کتاب ورزشی و تربیت بدنی
وبگاه

کتاب‌ها[ویرایش]

این انتشارات حدود ۲۰۵۰ کتاب در این زمینه‌ها منتشر کرده‌است:[۳]

انتشارات مبتکران برای مقطع‌های ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و کنکور کتاب‌های کمک‌آموزشی منتشر کرده‌است. هم‌چنین این انتشارات کتاب‌هایی برای آمادگی امتحانات ورودی مدارس استعدادهای درخشان منتشر کرده‌است.

افتخارات[ویرایش]

مبتکران در سال‌های ۱۳۷۵ و ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ناشر نمونهٔ کشور انتخاب شده‌است. این نشر در جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد (وزارت آموزش و پرورش) نیز در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۹۰ به عنوان ناشر برگزیده شناخته شد. تعدادی از کتاب‌های این انتشارات در کتابنامه‌های رشد وزارت آموزش و پرورش به عنوان کتاب مناسب معرفی شده‌اند.

انتشارات پیشروان[ویرایش]

شرکت آموزشی و فرهنگی مبتکران واحد دیگری را با نام انتشارت پیشروان تأسیس کرده که این واحد بر انتشار کتاب‌های علمی، پیشرفته دبیرستانی و المپیادها تمرکز دارد.[نیازمند منبع]

انتشارات اندیشه‌سازان[ویرایش]

به دنبال اعلام توقف فعالیت انتشارات اندیشه‌سازان که یک ناشر کتاب‌های آموزشی کنکور بود، از تابستان سال ۸۴ طی توافقنامه‌ای حق نشر کتاب‌های اندیشه‌سازان به انتشارات مبتکران واگذار شد. از شهریور ۸۴ کتاب‌های انتشارات اندیشه‌سازان با نشان مبتکران چاپ و به بازار عرضه شده و در سال ۸۵، این کتاب‌ها مورد ویرایش و تجدید نظر کلی قرار گرفتند.

پیوند به بیرون[ویرایش]

سایت رسمی مؤسسه مبتکران

منابع[ویرایش]

  1. «انتشارات مبتکران». بایگانی‌شده از اصلی در ۶ آوریل ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۷ آوریل ۲۰۱۶.
  2. «دربارهٔ شرکت مبتکران». mobtakeran.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۲۷.
  3. «انتشارات مبتکران». دانش لند. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۲۷.