مؤید حسینی صدر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مؤید حسینی صدر
پس ازتقی کبیری
پیش ازحجازی فر
اطلاعات شخصی
زاده۱۷ خرداد ۱۳۴۹ ‏(۵۳ سال)
خوی، ایران
تحصیلاتدکترای تخصصی شیمی معدنی[۲]
وبگاه

مؤید حسینی صدر نمایندهٔ ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ خوی در استان آذربایجان غربی بود. وی در مجلس هشتم عضو کمسیون انرژی و در مجلس نهم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بود.[۳] حسینی صدر نزدیک به صد عنوان مقاله تخصصی isi تألیف و در ژورنال‌های بین‌المللی به چاپ رسانده‌است.[۴] در دورهٔ نمایندگی ریاست گروه‌های دوستی پارلمانی ایران-قبرس، ایران-ترکیه، ایران-گرجستان و ایران-مولداوی را بر عهده داشت.[۵] همچنین ریاست کمیته پتروشیمی و سخنگویی فراکسیون محیط زیست مجلس را نیز در کارنامه خود دارد.[۶]

مدیریت هلدینگ آسکوتک

موید حسینی صدر در زمستان ۱۳۹۷ از سوی خداداد غریب پور (رئیس سازمان ایمیدرو) به‌عنوان مدیر عامل هلدینگ بین‌المللی آسکوتک منصوب شد.[۷] اما پس از انتصاب وی با ورود دستگاه‌های نظارتی، او متهم به دستکاری و جعل قرارداد کاری خود برای دریافت اقامت کشور آلمان شد و از سمت مدیریت عاملی آسکوتک عزل شد. پس از آن حسینی صدر برای نامزدی انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کرد، اما به دلیل داشتن پرونده قضایی در مرحله اول رد صلاحیت شد.[۸][۹] حسینی صدر در یک مصاحبه تلاش کرد این اتهامات را رد کند.[۱۰] این انتصاب در حالی رخ داد که وی به دلیل امکان سکونت پایدار در آلمان، این شرکت ایرانی را متحمل هزینه‌های فراوانی کرد و تا مرحله ورشکستگی پیش برد.[۱۱]


افشای فایل صوتی و برکناری مدیران متهم به فساد در زیرمجموعه ایمیدرو

در تابستان ۱۳۹۸ صبا آذرپیک، با انتشار اسنادی وزیر صمت را متهم کرد که برای جلب رای اعتماد به موید حسینی صدر، نماینده سابق خوی سیدشریف حسینی و منصوری بیدکانی امتیاز داده‌است. او در اینستاگرام خود نوشت وزیر صنعت، برخلاف قوانین، موید حسینی صدر را بدون داشتن سابقه مرتبط، بدون تحصیلات مرتبط و عدم آشنایی به زبان آلمانی به عنوان مدیرعامل هلدینگ ثروتمند فولادی ایران در آلمان آسکوتک انتخاب می‌کند.[۱۲][۱۳]آسکوتک از زیرمجموعه‌های ایمیدرو است و مطابق اسناد منتشر شده مؤید حسینی صدر به جعل مدارک برای دریافت اقامت آلمان متهم شده‌است.[۱۴] پس از این، فایل شنود یکی از جلسات کاری مدیرعامل آسکوتک در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن به صراحت گفته می‌شود سفارش شده‌ها چطور با سفارش رحمانی وزیر صمت به دفتر آسکوتک در آلمان تحمیل می‌شوند تا حقوقهای بالای یورویی بگیرند.[۱۵]

این اتفاق، انتقادهایی را به رضا رحمانی وزیر صنعت و معدن بابت دخالت در عزل و نصب‌های سیاسی به‌جای نیروهای متخصص در سازمان‌های تابعهٔ آن وزارتخانه ایجاد کرد.[۱۶] بالا گرفتن انتقادات از وزارت صمت و اتهام تخلف جعل مدرک باعث برکناری این مدیر شد و در آذرماه ۹۸ طی نامه‌ای از سوی خداداد غریب پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به عنوان سرپرست شرکت آسکوتک آلمان معرفی شد.[۱۷]پیش از این هم در برنامه پایش که از شبکه یک صدا و سیما پخش می‌شود از به‌کارگیری نزدیکان معاون وزیر صمت در شرکت سیمان یاسوج از زیرمجموعه‌های شستا وابسته به وزارت کار و رفاه اجتماعی انتقاد شده‌است.[۱۸][۱۹][۲۰] غریبپور بعد از برکناری مدیر شرکتی که متهم به فساد مالی بود در گفتگوی رادیویی از راه‌اندازی کمیته سلامت اداری خبر داد و اعلام کرد در کمیته سلامت اداری تمام جریانات سازمان مورد بازبینی و بازنگری قرار می‌گیرد و با همه عوامل فسادگونه و رویه‌های نادرست برخورد می‌شود.[۲۱]

جستارهای وابسته

منابع

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «هیئت پارلمانی 7 فروردین برای شرکت در اجلاس مجمع بین المجالس عازم هانوی می‌شود - ایسنا». www.isna.ir. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۰-۲۲.
  2. «جدول مدارک تحصیلی و سوابق اجرایی اعضای ۱۴ کمیسیون مجلس نهم». خبرگزاری فارس. دریافت‌شده در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۳.
  3. «مرکز پژوهشها - موید حسینی صدر». rc.majlis.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۲ اكتبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در 2019-10-22. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  4. "M. Hossaini Sadr - Publications" (به انگلیسی). Retrieved 2017-04-13.
  5. «دکتر موید حسینی صدر بعنوان رئیس گروه دوستی ایران در چهار کشور گرجستان، مولداوی، ترکیه و قبرس انتخاب شد». دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۰۴-۱۳.
  6. «حسینی صدر: علاوه بر آلودگی، قیمت تمام شده بنزین پتروشیمی‌ها بالاست!». ۲۰۱۷-۰۴-۱۳. دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۰۴-۱۳.
  7. «"سید مؤید حسینی صدر" مدیر عامل آسکوتک آلمان شد». www.me-metals.ir. ۱۸ اسفند ۱۳۹۷.[پیوند مرده]
  8. «نماینده سابق مجلس با جعل مدارک اقامت آلمان گرفته‌است؟». dw.com. بخش فارسی دویچه وله. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸. دریافت‌شده در ۲۳ آذر ۱۳۹۸.
  9. «ایمیدرو در آزمون آسکوتک». ۲۰۱۷-۰۴-۱۳. دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۰۴-۱۳.[پیوند مرده]
  10. «ابهام در حقوق ۸۰ میلیونی رئیس یک شرکت معدنی/مدیری که پس از 7 ماه ویزای کار ندارد». www.farsnews.ir. ۱ شهریور ۱۳۹۸.
  11. «اداره یک شرکت با مدیر پروازی». بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۶ اوت ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۷-۱۳.
  12. طغیان تخلف در وزارت صمت
  13. «ابهام در حقوق 80 میلیونی رئیس یک شرکت معدنی/مدیری که پس از 7 ماه ویزای کار ندارد». farsnews.ir. خبرگزاری فارس. ۱ شهریور ۱۳۹۸. دریافت‌شده در ۲۳ آذر ۱۳۹۸.
  14. «نماینده سابق مجلس با جعل مدارک اقامت آلمان گرفته‌است؟». dw.com. بخش فارسی دویچه وله. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸. دریافت‌شده در ۲۳ آذر ۱۳۹۸.
  15. «افشای فایل صوتی منتسب به مدیران وزارت صمت». khattesevome.com. خط سوم. ۲۲ آبان ۱۳۹۸. دریافت‌شده در ۲۳ آذر ۱۳۹۸.[پیوند مرده]
  16. «فشار به ایمیدرو برای استفاده از نیروهای غیرتخصصی در آسکوتک». madannameh.ir. معدن‌نامه. ۲۷ شهریور ۱۳۹۸. بایگانی‌شده از اصلی در ۵ نوامبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۳ آذر ۱۳۹۸.
  17. «اسماعیلی به معاونت امور معدنی می‌رود/ حکم سرپرستی سرقینی برای "آسکوتک" صادر شد». اقتصاد آنلاین. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۵-۰۵.
  18. «کوچ دسته جمعی مدیران سایپا به شستا/ ژن‌های خوب زیر مجموعه وزارت کار را بشناسیم/ انتصاب خواهران همکاران به عنوان عضو هیئت مدیره +جدول». مشرق نیوز.
  19. bultannews.com، بولتن نیوز |. «از شرکت ملی فولاد تا قلب صنعت کشور مورد تهدید غریب پورها». fa. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۱۴ فوریه ۲۰۲۰.
  20. «۱۰۰ نفر با مدرک غیرمرتبط در شستا/ از تعارض منافع تا ژن‌های خوب در شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار را بشناسیم». www.alef.ir.
  21. «گفتگوی رادیویی رئیس هیئت عامل ایمیدرو با رادیو گفتگو بمناسبت هفته دولت -». دنیای معدن. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۸-۳۱.