لژیون (فیلم ۲۰۱۰)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از لژیون (فیلم))
لژیون
کارگرداناسکات استوارت
تهیه‌کنندهدیوید لنکستر
میشل لیتوک
نویسندهپیتر شینک
اسکات استوارت
فیلمنامه‌نویساسکات استوارت
بازیگرانپل بتانی
لوکاس بلک
ترسی گیبسون
آدریان پالیکی
چارلز اس.داتون
دنیس کواید
کوین دوراند
ویلا هلند
کیت والش
داگ جونز

جاون تنی
ینسی آریاس
جاش استمبرگ
موسیقیجان فریزل
فیلم‌بردارجان لیندلی
تدوین‌گراستیون کمپر
شرکت
تولید
بلد فیلمز
توزیع‌کنندهاسکرین جمز
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۲ ژانویه ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-۰۱-۲۲)
مدت زمان
۱۰۰ دقیقه
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم$۲۶ میلیون[۱]
فروش گیشه$۶۷٬۹۱۸٬۶۵۸[۱]

لژیون (Legion) یا لشکر ، فیلمی آمریکایی است ساخته سال ۲۰۰۹ و اکران شده در سال ۲۰۱۰ با مضمون رستاخیزی و ترسناک فراطبیعی. کارگردان این فیلم اسکات استوارت است و فیلم‌نامه آن توسط پیتر شینک و اسکات استوارت نوشته شده‌است.

داستان[ویرایش]

فیلم در مورد خشم خدای ادیان ابراهیمی از آدمیان است و این‌که او دیگر امیدی برای بهبودی نسل بشر ندارد، و پشیمان از آفریدن انسان، مانند بار گذشته که توفان نوح را برای قتل‌عام انسان‌ها به راه انداخت این‌بار با فرستادن حشرات و قبض روح انسان‌ها برای قتل همدیگر به این کار دست می‌زند.

خدا فرمان تمام شدن زندگی بشر و رستاخیز را می‌دهد اما در این بین فرشته‌ای به نام میکائیل که هنوز به بشر امید دارد و عشق به نوع بشر هنوز در وجود او نمرده از فرمان خدا سرپیچی می‌کند و برای نجات نسل بشر از انقراض به کمک نسل آدم می‌آید. هدف او نجات کودکی است که ادامهٔ نسل بشر از او خواهد بود و قرار است که به دنیا بیاید که به نظر می‌رسد یک بچه نامشروع است. ماجراهای فیلم در مورد حواشی نجات آن کودک از دست انسان‌های قبض روح شده و فرشتهٔ دیگری به نام جبرئیل است که خواهان اجرای دستور خدا است.

سرانجام میکائیل با تلاش‌های خود این نوزاد را به سوی نجات می‌فرستد و خدا نیز در آخر متقاعد می‌شود که امید میکائیل به انسان واهی نیست و روند ماجرا به خدا نیز نشان می‌دهد که هنوز نوری از خوبی در دل برخی از آدمیان وجود دارد و به این خاطر با وجود این‌که میکائیل بر روی زمین در نبرد با جبرئیل کشته شده‌بود او را دوباره زنده کرده و بار دیگر به مقام فرشتگی می‌رساند.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Legion (۲۰۱۰)". Box Office Mojo. Internet Movie Database. Archived from the original on 22 July 2018. Retrieved July 20، 2010. {{cite web}}: Check date values in: |accessdate= (help)
  • Wikipedia contributors, "Legion (2010 film)," Wikipedia, The Free Encyclopedia, //en.wikipedia.org/w/index.php?title=Legion_(2010_film)&oldid=۴۵۵۱۳۳۰۳۵ (accessed October ۱۲، ۲۰۱۱).
  • Scheck, Frank (22. Januar 2010). Legion – Film Review. The Hollywood Reporter. Nielsen Business Media