لایف ایز استرنج

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لایف ایز استرنج
توسعه‌دهنده(ها)دونت‌ناد انترتینمنت
ناشر(ها)اسکوئر انیکس
فرال اینتراکتیو (لینوکس، مک‌اواس)
بلک وینگ فاندیشن (آی‌اواس، اندروید)
طراح(ـان)باتیست موسان
سباستین جودیت
سباستین گیلارد
آهنگساز(ان)سید مترز
موتورآنریل انجین ۳
سکو(ها)اندروید
آی‌اواس
لینوکس
مایکروسافت ویندوز
مک‌اواس
اکس‌باکس ۳۶۰
اکس‌باکس وان
پلی‌استیشن ۳
پلی‌استیشن ۴
تاریخ(های) انتشارقسمت اول
۳۰ ژانویه ۲۰۱۵

قسمت دوم
۲۴ مارس ۲۰۱۵
قسمت سوم
۱۹ می ۲۰۱۵
قسمت چهارم
۲۸ ژوئیه ۲۰۱۵

قسمت پنجم
۲۰ اکتبر ۲۰۱۵
ژانر(ها)ماجراجویی گرافیکی
حالت(ها)تک‌نفره
رسانهتوزیع دیجیتال

زندگی عجیب است یا لایف ایز استرنج (به انگلیسی: Life Is Strange) یک بازی ویدئویی پنج‌قسمتی در سبک ماجراجویی گرافیکی و انتخابی است (قابلیت انتخاب تصمیمات است که روند بازی را تغییر می‌دهند) که توسط شرکت فرانسوی دونت‌ناد انترتینمنت توسعه یافته و به‌وسیلهٔ شرکت اسکوئر انیکس از طریق توزیع دیجیتال برای اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، ویندوز، اکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳، اندروید و آی‌اواس در دسترس است. بازی از پنج قسمت تشکیل شده‌است که قسمت‌های آن با فاصلهٔ زمانی هفت هفته از یکدیگر عرضه می‌شوند. اولین قسمت در ۳۰ ژانویهٔ ۲۰۱۵ و آخرین قسمت نیز در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۵ از طریق توزیع دیجیتال در دسترس قرار گرفت. دنبالهٔ این بازی تحت عنوان لایف ایز استرنج ۲ در سپتامبر ۲۰۱۸ منتشر شده‌است.

گیم‌پلی[ویرایش]

لایف ایز استرنج یک بازی ویدیویی به سبک ماجراجویی گرافیکی است که از زاویه‌دید سوم‌شخص دنبال می‌شود. مکانیسم سفر در زمان به بازیکن اجازهٔ انجام مجدد اقداماتی که از قبل صورت گرفته را می‌دهد.[۱] بازیکن قادر به بررسی و تعامل با اشیا است که سبب حل معما در قالب مأموریت‌های جمع‌آوری شده است و تغییراتی در محیط ایجاد می‌کند.[۲] اقلامی که قبل از سفر در زمان جمع‌آوری گردیده‌اند، پس از این واقعه به عنوان موجودی کالا نگهداری خواهند شد.

بازیکن می‌تواند در مکان‌های مختلفی واقع در خلیج خیالی آرکادیا به اکتشاف بپردازد و با شخصیت‌های غیرقابل‌بازی معاشرت کند. مبادلات دیالوگ در بازی می‌تواند بازنگری شود در حالی که گزینه‌های شاخه‌ای برای محاوره استفاده می‌شود.

داستان[ویرایش]

داستان بازی دربارهٔ دختری نوجوان به نام مکس کالفیلد است که علاقهٔ زیادی به هنر عکاسی دارد. او دارای قابلیت سفر در زمان است که به واسطهٔ آن می‌تواند در گذشته، حال و آینده تأثیر بگذارد. او هنگام نجات دوست قدیمیش کلوئی به این مسئله پی برد که می‌تواند در زمان سفر کند. مکس باید به سرعت از این موضوع آگاه شود که تغییر گذشته گاهی اوقات می‌تواند به پیامدهای مخربی در آینده منجر شود.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. Robert Purchese. "Life is Strange: It takes time to be different" (به انگلیسی). EuroGamer. Retrieved March 5, 2019.
  2. Alexa Ray Corriea. "Life is Strange, Episode Three Review" (به انگلیسی). GameSpot. Retrieved March 5, 2019.
  3. نقد قسمت اول لایف ایز استرنج.

پیوند به بیرون[ویرایش]