قلعه بردی سفلی

مختصات: ۳۰°۴۲′۰۴″شمالی ۴۹°۵۷′۳۲″شرقی / ۳۰٫۷۰۱۲۱°شمالی ۴۹٫۹۵۸۹۹°شرقی / 30.70121; 49.95899[۱]
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
قلعه بردی سفلی
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانخوزستان
شهرستانبهبهان
بخشبخش تشان
دهستانتشان‌غربی
نام محلیسطوح
جمعیت۰ نفر (سرشماری ۹۵)
کد آماری۰۶۰۷۴۴

قلعه بردی سفلی، روستایی از توابع بخش تشان شهرستان بهبهان در استان خوزستان ایران است.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان تشان‌غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت ۲۸ نفرکه شامل یازده خانوار بوده‌است.

منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

این روستا که دیر زمانی در بخشهای کشاورزی و دامداری و پرورش حیوانات اهلی از جمله گوسفند و گاو و بزغاله و گاومیش فعال بوده که بدلیل عدم توجه و رسیدگی از نظر بهداشت و جاده و برق و گاز و آب و قحطی مابین سالهای ۱۳۴۶ تا سال ۱۳۵۶ اهالی روستا را مجبور به هجرت به سمت شهرهای همجوار اللخصوص آغاجاری نمود.ولی طی ۱۵ سال گذشته بخش کشاورزی آن به همت جوانان کاملا فعال شده که بخش های آبی آن هر ساله زیر کشت صیفی جات و یونجه و بخش های دیم بصورت کامل زیر کشت دیم گندم و کلزا و جو میرود.از آنجایی که این روستا منظره بسیار بکر و آرام و دلنشین و دسترسی سخره ای با فاصله بسیار کم به رودخانه را دارد ظرفیتهای بلقوه ای را برای احداث تفرجگاهها و ویلاهای تفریحی را دارد ،روستای توریستی قلعه بردی به دلیل توجه اهالی این روستا به محیط زیست، زیستگاه پرندگان زیبا و کمیابی همچون دُراج، تُهی، کوکر، کبک، و همچنین پرندگان مهاجر میباشد.