فهرست قسمت‌های اسپارتاکوس: خون و شن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

این یک لیست از قسمت‌های سریال آمریکایی اسپارتاکوس: خون و شن (به انگلیسی: List of Spartacus: Blood and Sand episodes) است.

اسپارتاکوس: خون و شن[ویرایش]

فصل یک (۲۰۱۰)[ویرایش]

# عنوان قسمت کارگردان فیلم‌نامه تاریخ پخش کد تولید
۱«The Red Serpent (اژدهای سرخ)»[Note ۱]ریک جیکوبسوناستیون دنایت۲۰۱۰-۱-۲۲SPS۱۰۱
در این قسمت این سریال داستان زندگی مردی تراکیه‌ای (اسپارتاکوس) آغاز می‌گردد. ارتش جمهوری روم که در حال جنگ با یونانی‌هاست احتیاج به نیرو دارد، و از تراکیه‌ای ها تقاضای کمک می‌کند (که اسپارتاکوس یکی از آنان است). در جریان یک حادثه، اسپارتاکوس یکی از فرماندهان رومی را می‌کشد و از اینجاست که خودش و برخی دوستانش به بردگی گرفته می‌شوند و به روم انتقال می‌یابند، همچنین سورا (همسر اسپارتاکوس) را نیز به بردگی به شخصی سوریه‌ای می‌فروشند. در شهر کاپوا، رومی‌ها مسابقاتی برگزار می‌کردند که اگر برده توان مقابله در مقابل گلادیاتوری را داشته باشد، زنده خواهد ماند و طی مسابقه اسپارتاکوس چند گلادیاتور قوی را شکست می‌دهد و شانس زنده ماندن را بدست می‌آورد.
۲«Sacramentum Gladiatorum (شهر گلادیاتورها)»[Note ۱]ریک جیکوبسوناستوین دنایت۲۰۱۰-۱-۲۹SPS۱۰۲
در این قسمت اسپارتاکوس پس از شکست گلادیاتورها توسط شخص ثروتمند رومی به نام باتیاتوس خریده می‌شود و به خانۀ او منتقل می‌شود تا به یک گلادیاتور تبدیل شود، او از این کار خودداری می‌کند و در تمرین‌ها شرکت نمی‌کند، او با گلادیاتوری به نام وارو دوست می‌شود، در اوایل فرماندۀ رومی لگاتوس که او را دستگیر کرده بود به دیدار اسپارتاکوس می‌آید و او را تهدید می‌کند؛ در نهایت اسپارتاکوس با خود می‌اندیشد و گذشته‌ها را به یاد می‌آورد و چیزی را که سورا همسرش به او گفته بود که این سرنوشتی است که خدایان برای تو در نظر گرفته‌اند را قبول می‌کند و تصمیم به شرکت در تمرین‌ها می‌گیرد.
۳«Legends (افسانه‌ها)»گریدی هارتبرنت فلچر۲۰۱۰-۲-۵SPS۱۰۳
در این قسنت اسپارتاکوس سخت به تمرین مشغول است اما توفیق خاصی بدست نیاورده است، در آخر این قسمت اسپارتاکوس در حضور مردم باید به مسابقه با کریکسوس قهرمان کاپوا و گلادیاتور قدرتمند بپردازد و مرگ و زندگی‌اش در گروی این است، او در این مسابقه علی رقم تلاش‌هایش شکست می‌خورد و همین باعث سرافکندگی او می‌شود، کریکسوس می‌خواهد او را بکشد اما اسپارتاکوس با دادن علامتی به اربابش باتیاتوس او را متقاعد می‌کند که نکشدش و همین صورت می‌گیرد و اسپارتاکوس با خواری و ذلت زنده می‌ماند.
۴«The Thing in the Pit (درون سیاه‌چال)»جسی وارنآدان هلبینگ و تاد هلبینگ۲۰۱۰-۲-۱۲SPS۱۰۴
در این قسمت اسپارتاکوس که از کریکسوس شکست خورده و همچنین باتیاتوس اربابشان وضع مالی خوبی ندارد اسپارتاکوس را به مسابقه‌های زیرزمینی می‌برد، در ابتدا اسپارتاکوس شکست‌هایی را تجربه می‌کند اما پس از مدتی به پیروزی‌هایی می‌رسد، در یکی از این مسابقات شخصی به سمت باتیاتوس حمله‌ور می‌شود و می‌خواهد او را به قتل برساند که با هوشیاری اسپارتاکوس باتیاتوس نجات می‌یابد و علی رقم اینکه همسرش مخالف است دوباره به اسپارتاکوس اجازۀ شرکت در تمرین گلادیاتورها را می‌دهد و این آغازی نو برای اسپارتاکوس است.
۵«Shadow Games (بازی‌های دستگرمی)»مایکل هرستمیراندا کواک۲۰۱۰-۲-۱۹SPS۱۰۵
این اپیزود که در آن اسپارتاکوس به اوج پیروزی‌های خود می‌رسد، او پس از اینکه در تمرین‌ها شرکت می‌کند همراه با کریکسوس به نبرد با تئوکلدیوس که به آن لقب """حیوانی که هیچگاه شکست نخورده""" را داده‌اند می‌روند، در ابتدای رقابت مردم اسپارتاکوس را به خاطر شکست‌های قبلی‌اش هو میکنند اما او روحیۀ خود را حفظ می‌کند، طی یک مسابقه سخت، در ابتدا اسپارتاکوس و کریکسوس با هم هماهنگی دارند و می‌توانند تئوکلدیوس را شکست دهند، آنان اول تصور کردند که او را کشته‌اند اما تئوکلدیوس پس از مدتی بلند می‌شود و اسپارتاکوس و کریکسوس را که حواسشان زیاد جمع نبود شکست می‌دهد، کریکسوس ضربۀ شدیدی می‌خورد و زخمی می‌شود اما اسپارتاکوس با حمله‌ای به جا و به موقع سر تئوکلدیوس را از تنش جدا می‌کند و پیروز می‌گردد و همین آغاز محبوبیت اسپارتاکوس به عنوان یک گلادیاتور توانمند است.
۶«Delicate Things (چیزهای لطیف)»ریک جیکوبسونتریسی بلومو و اندرو چمبلیس۲۰۱۰-۲-۲۶SPS۱۰۶
باتیاتوس که در یک جریان مورد حمله قرار گرفته جان سالم بدر میبرد و به قصد انتقام مخالفین خود را نابود میکند. در این بین، یکی از محبوب‌ترین گلادیاتورهای او بنام بارکا بدلیل فریب و سو ظن بدستور خود باتیاتوس اشتباهاً به قتل می‌رسد. اسپارتاکوس در این بین با ورود همسرش به شهر نقشه فرار خود و همسرش را در سر می‌پروراند، اما سرانجام وقتی همسر خود را در آغوش می‌گیرد، او را نیمه‌جان و زخمی و در حال مرگ می‌بیند. سورا همان جا جان می‌سپارد، و اسپارتاکوس نمی‌فهمد که عامل قتل همسرش که بوده.
۷«Great and Unfortunate Things»Jesse WarnBrent Fletcher & Steven S. DeKnight۵ مارس ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-03-۰۵)SPS107
۸«Mark of the Brotherhood»[Note ۲]Rowan WoodsAaron Helbing & Todd Helbing۱۲ مارس ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-03-۱۲)SPS108
۹«Whore»[Note ۲]Michael Hurstدنیل ناف۱۹ مارس ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-03-۱۹)SPS109
۱۰«Party Favors»Chris Martin-JonesBrent Fletcher & Miranda Kwok۲۶ مارس ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-03-۲۶)SPS110
۱۱«Old Wounds»Glenn StandringTeleplay by: Daniel Knauf
Story by: Dan Filie & Patricia Wells
۲ آوریل ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-04-۰۲)SPS111
۱۲«Revelations»Michael HurstBrent Fletcher۹ آوریل ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-04-۰۹)SPS112
۱۳«Kill Them All»Jesse WarnSteven S. DeKnight۱۶ آوریل ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-04-۱۶)SPS113

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Both episode one, The Red Serpent and episode two, Sacramentum Gladiatorum had a screener version of the episodes leaked online a week before the show's official premiere.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ Both episode eight, Mark of the Brotherhood and episode nine, Whore had a screener version of the episodes leaked online on March 6, 2010.