فصل برداشت: بازگشت به طبیعت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فصل برداشت: بازگشت به طبیعت
تصویر جلد بازی، نسخهٔ پلی‌استیشن ۱
توسعه‌دهنده(ها)ویکتور اینتراکتیو سافتور[۱]
ناشر(ها)ویکتور اینتراکتیو سافتور
ناتسومه
تهیه‌کننده(ها)یاسوهیرو وادا
هنرمند(ان)ایگوسا ماتسویاما
آهنگساز(ان)میوکی هوماردا
سریداستان فصل‌ها
سکو(ها)پلی‌استیشن، پلی‌استیشن همراه
تاریخ(های) انتشارپلی‌استیشن پلی‌استیشن همراه
ژانر(ها)شبیه‌سازی مزرعه[۲]، نقش‌آفرینی[۳]
حالت(ها)تک‌نفره
رسانهلوح فشرده

فصل برداشت: بازگشت به طبیعت (Harvest Moon: Back to Nature) با عنوان ژاپنی Bokujou Monogatari Harvest Moon یک بازی ویدئویی در سبک شبیه‌سازی مزرعه و عنوان پنجمین قسمت[۳] از مجموعه بازی‌های فصل برداشت است. بازگشت به طبیعت اولین بازی از این سری است که در کنسولی به غیر از کنسول‌های نینتندو عرضه شده‌است. با توجه به انتشار این نسخه بعد از نسخهٔ فصل برداشت ۶۴، بیشتر شخصیت‌های بازگشت به طبیعت از نسخهٔ ۶۴ آن وارد این بازی شده‌اند؛ در حالی که نقش آن‌ها به طور عمده متفاوت با بازی فصل برداشت ۶۴ است. همچنین این نسخه از فصل برداشت، دارای ویژگی‌هایی یگانه در بین تمام سری مانند دستگاه ساخت نخ پشمی و پنیر است که در نسخه‌های دیگر این مجموعه داخل نشده‌است.[۴]

اولین نسخه از این بازی برای کنسول پلی‌استیشن در ۱۶ دسامبر سال ۱۹۹۹ در ژاپن انتشار یافت. بعدها در ۲۲ نوامبر ۲۰۰۰ در آمریکای شمالی؛ و در ۲۶ ژانویهٔ سال ۲۰۰۱ در اروپا منتشر شد؛ و نیز در ۸ فوریهٔ ۲۰۱۱ توسط شرکت یوبی‌سافت از طریق پلی‌استیشن نت‌ورک در دسترس قرار گرفت.[۲]

روند بازی[ویرایش]

غیر خطی بودن سبک بازی، اختیارات وسیعی به بازیکن می‌دهد. هیچ راه منفردی برای به پایان رساندن بازی وجود ندارد و رابط کاربری بسیار خوب طراحی شده و انواع بسیاری از متون کمک‌رسان برای بازیکنان موجود است.[۳][۵]

روند بازی پس از مدتی می‌تواند خسته کننده شود. انجام دادن کارهای روزمره و عادیِ روز قبل با روند روتینی که دارد بازیکن را پس از مدتی از انجام کارها به شکل قبل بازمی‌دارد. در عین حال، فستیوال‌ها، رویدادهای دهکده و تعامل با اهالی می‌تواند حالت یکنواخت بازی را تحت تاثیر قرار داده و با تنوع بسیاری که در مینی‌گیم‌ها وجود دارد روند بازی را سرگرم‌کننده‌تر نماید.[۴]

بازی در مورد پسر بچه ایه که به شهر پدربزرگش میاد که یه شهر داره، پسرک تو شهر با یه دختر همسنش دوست میشه و تو شهر برای خودش بازی و گشت و گذار میکنه. تابستون که تموم میشه پسرک به شهر خودش برمیگرده ولی به دخترک قول میده که برگرده، بعد از ۱۰سال از مرگ پدربزرگ، پسرک که الان مرد بزرگی شده به شهر میاد، اهالی شهر بهش ۳سال فرصت میدن تا مزرعه رو که الان داغون شده به حالت اولش برگردونه تا بتونه صاحب مزرعه شه و اونجا بمونه..

پویایی داستان[ویرایش]

زیبایی داستان این بازی به این است که شما در یک دهکده عالی به مزرعه داری میپردازید و از طبیعت در کنار روستایی های با صفا لذت میبرید. فراموش نکنید که شهری در این بازی وجود ندارد.

راز آلودگی[ویرایش]

در محل های مختلف بازی اجسام و کاراکتر های رازآلود وجود دارند. مانند کوتوله هایی که غار شمالی وجود دارند و در صورت رسیدن به خواسته شان شما را قافل گیر خواهند کرد.

ترینرها[ویرایش]

بازی «فصل برداشت: بازگشت به طبیعت» دارای نزدیک به ۴۰ ترینر می‌باشد که بازیکن را در انجام بازی یاری خواهد نمود لیست کامل ترینرها را می‌توان با جستجوی عبارت «ترینر بازی مزرعه دار» یافت.

پانویس[ویرایش]

  1. Victor Interactive
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ دادگان در سایت گیم‌اف‌آکیوز
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ ۳٫۲ «وبگاه سرزمین هاروست مون». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۸ اوت ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۳ مارس ۲۰۱۱.
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ «Harvest Moon: Back to Nature - PlayStation Review at IGN». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۱۳ مارس ۲۰۱۱.
  5. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام neoseekerbtn وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).

پیوند به بیرون[ویرایش]