علیرضا رحیمی بروجردی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
علیرضا رحیمی بروجردی
علیرضا رحیمی بروجردی
زادهٔ۱۴ اردیبهشت ۱۳۳۵
تهران
پیشهاقتصاددان، نویسنده، شاعر
کارهای برجستهاستاد تمام دانشکدهٔ اقتصاد دانشگاه تهران

علیرضا رحیمی بروجردی (متولد ۱۴ اردیبهشت ۱۳۳۵ در تهران)، اقتصاددان، نویسنده، شاعر و استاد تمام دانشکدهٔ اقتصاد دانشگاه تهران است.

زندگی‌نامه[ویرایش]

بروجردی در خانواده‌ای متوسط و معمولی در شهر تهران متولد و پس از اخذ دیپلم ریاضی از دبیرستان ادیب در سال ۱۹۷۴ میلادی راهی آمریکا برای ادامه تحصیلات شد. پس از اخذ مدارک لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا (ساکرامنتو)، در سال ۱۹۸۸ میلادی به اخذ دکتری تخصصی در اقتصاد بین‌الملل از دانشگاه ایالتی کانزاس در آمریکا نایل آمد. وی در سال ۱۳۶۷ به ایران مراجعت کرده و به‌عنوان عضو هیئت علمی، در دانشگاه تهران مشغول به تدریس و پژوهش شد. تا کنون بیش از ۲۵ جلد کتاب تألیف و تصنیف کرده و ده‌ها مقاله علمی در مجلات علمی داخلی و خارجی به چاپ رسانده‌است.[نیازمند منبع]

پیشینه علمی[ویرایش]

او دارای دکتری تخصصی (PhD) اقتصاد بین‌الملل از دانشگاه ایالتی کانزاس و و لیسانس و فوق لیسانس اقتصاد از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا (ساکرامنتو) است.

وی سابقهٔ تدریس در دانشگاه‌های ایران از جمله: دانشگاه تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، فردوسی مشهد، امام صادق، مفید و دانشگاه‌های خارج از ایران از جمله:

ایالات متحده آمریکا: دانشگاه ایالتی کانزاس و کشور مولداوی دانشگاه‌های: دانشکده روابط بین‌المللی اقتصادی آکادمی تحقیقات اقتصادی مولدوای و Invisible College of Moldova و دانشگاه دولتی مولداوی را داراست.[۱]

منابع[ویرایش]

  1. «Full CV». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ ژانویه ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۲۲ ژانویه ۲۰۰۹.