عصر فرمانروایان ۳

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
عصر فرمانروایان III
توسعه‌دهنده(ها)استودیو انسمبل
ناشر(ها)استودیو بازی مایکروسافت
طراح(ـان)بروس شلی
سریعصر فرمانروایان
موتورمودیفاید بنگ انجین
سکو(ها)مایکروسافت ویندوز، مک اواس، ویندوز موبایل
تاریخ(های) انتشار۱۸ اکتبر ۲۰۰۵
ژانر(ها)استراتژی هم‌زمان
حالت(ها)تک‌نفره، چندنفره
رسانهسی‌دی و دی‌وی‌دی
گروه سنیBBFC: U
ESRB: T
PEGI: 12+

عصر فرمانروایان III (به انگلیسی: Age of Empires III) که به اختصار AoE III نیز نامیده می‌شود، یک بازی رایانه‌ای در سبک استراتژی هم‌زمان است که توسط استودیو انسمبل ساخته شد. این بازی در ۲۸ اکتبر ۲۰۰۵ توسط استودیو بازی مایکروسافت منتشر گردید و سومین بازی اصلی از سری عصر فرمانروایان محسوب می‌گردد. داستان‌های این بازی به دوران استعمار اروپا در آمریکا (میان ۱۴۹۲ تا ۱۸۵۰ میلادی) برمی‌گردد. ۸ کشور قدرتمند آن دوران، در اروپا، کشورهای قابل انتخاب برای انجام بازی هستند.

گیم پلی[ویرایش]

بازیکن با یک تاون هال و چند کارگر بازی را آغاز می‌کند و با یک جستجوگر در نقشه، شروع به شناسایی مناطق بازی می‌کند. بازیکن با استخراج منابع سعی در ارتقا ساختمان‌ها و افراد دارد. با ارتقا ساختمان‌ها و افراد عصرها به دنبال آن ارتقا می‌یابند. با نابودسازی دشمنان و ساخت ساختمان‌ها تجربه به دست می‌آید.

حکومت‌ها[ویرایش]

در این نسخه از سری بازی‌های عصر فرمانروایان هشت حکومت مختلف وجود دارد. این حکومت‌ها شامل امپراتوری اسپانیا، امپراتوری بریتانیا، امپراتوری فرانک، امپراتوری پرتغال، امپراتوری آلمان، پادشاهی هلند، روسیه تزاری و امپراتوری عثمانی می‌شود. هر کدام از این هشت تمدن دارای ویژگی‌های مختلف نقاط ضعف و نقاط قوت خود هستند. بازیکن می‌تواند نام شهر و کاشف را تغییر دهد. تمدن‌های دیگری نیز در بازی وجود دارد که تنها در Campaign قابل دسترسی دارند.

منابع[ویرایش]

  1. "Gamerankings rating". CBS Interactive. 2005-12-25. Archived from the original on 3 January 2009. Retrieved 2009-11-22.
  2. Tom Orry (2005-11-21). "Pro-G review, page ۱". Pro-G. Archived from the original on 3 February 2013. Retrieved 2007-10-14.
  3. "Metacritic Rating". CBS Interactive. Archived from the original on 31 March 2008. Retrieved 2009-07-01.
  • ویکی‌پدیای انگلیسی

پیوند به بیرون[ویرایش]